شناسهٔ خبر: 38493414 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

انواع روش‌های سفید کردن دندان(بلیچینگ) چیست؟

تغییر رنگ خارجی دندان در اثر عوامل خارج از بدن، به طور عمده در اثر عواملی مثل مواد غذایی و دخانیات ایجاد می‌شود. علل اصلی زردی دندان در اثر موارد خارجی مثل سیگار کشیدن، غذاهای دارای تانن، قهوه، چای، هویج، پرتقال و سایر مواد غذایی است.

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران: سفید کردن دندان یکی از اقتصادی‌ترین راه‌ها برای بهبود طرح لبخند شماست. لبخند شما تأثیر فوری ، ناخودآگاه و بصری روی افرادی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید ایجاد می‌کند. لبخند زدن با دندان‌های سفید تر احساس جوانی، نشاط، سلامتی، شادی و گرمی را به شما می‌بخشد. یک لبخند با دندان‌های سفید به عنوان یک لبخند سالم درک و تلقی می‌شود.

انواع روش‌های سفید کردن دندان(بلیچینگ) چیست؟

سفید کردن دندان چیست؟
با گذشت زمان، بسیاری از عادت‌های روزمره ما می‌تواند ما را به این سمت سوق دهد که دیگر لبخند روشن و سفیدی که می‌خواهیم را نداشته باشیم. قهوه، چای، شراب قرمز و دخانیات همه می‌توانند به از دست دادن دندان‌های سفید منجر شوند. هنگام بازگرداندن لبخند طبیعی، سفید کردن دندان ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد. سفید کردن یا بلیچینگ دندان‌ها روشی محبوب برای سفیدتر و روشن تر کردن دندان‌های شما است. سفید کردن دندان‌ها روشی ایمن و غیر تهاجمی به منظور روشن شدن رنگ مینای دندان است. چندین گزینه درمانی وجود دارد که می‌توان در خانه یا محل کار انجام داد. امروز با دندان‌پزشک خود صحبت کنید تا دریابید کدام گزینه برای شما مناسب است. سفید کردن دندان در محل کار یا منزل روشی مناسب برای افرادی است که به دنبال نتایجی فوری و مناسب هستند. در حدود 2-3 ساعت ، بیماران می‌توانند شروع به نتایج مورد نظر خود دست یابند.

لبخندها با ارزش هستند
آمارها نشان می‌دهد که ما برای لبخندهای خود ارزش بالایی می‌دهیم. طبق تحقیقات؛

• تقریباً همه بزرگ‌سالان (99.7٪) معتقدند که لبخند یک دارایی مهم اجتماعی است. 96٪ از بزرگ‌سالان بر این باورند که لبخند جذاب باعث می‌شود فرد نسبت به اعضای جنس مخالف جذاب تر دیده شود.

• سه چهارم (74٪) از بزرگ‌سالان احساس می‌کنند لبخند غیر جذاب می‌تواند به شانس فرد برای موفقیت شغلی آسیب برساند.

• و هنگامی که از پاسخ دهندگان پرسیده شد ، "چه چیزی را می‌خواهید بیشتر در مورد لبخند خود بهبود ببخشید؟" متداول‌ترین پاسخ: سفیدتر و روشن تر کردن دندان‌ها بود. اگر از لبخند خود راضی نیستید ، سفید کردن دندان‌ها می‌تواند اولین قدم در این راه باشد.

علل تغییر رنگ دندان‌ها

 افراد کم سن و سال (کودکان) معمولاً دندان‌های سفیدتری به نسبت دندان‌های بزرگ‌سالی دارند که بعدها ظاهر می‌شود. با افزایش سن ، دندان‌های بزرگ‌سالی اغلب تیره‌تر ، زردتر یا لکه دار می‌شوند. این موضوع تا حدی به این دلیل است که دندان‌های سفید باعث جوانی بیشتر افراد می‌شوند.

 درست همان طور که چندین روش برای روشن تر یا سفید تر کردن دندان‌ها وجود دارد ، همچنین روش‌های مختلفی برای تغییر رنگ دندان‌ها نیز وجود دارد. علل اصلی دندان‌های تیره ژنتیک ، آنتی بیوتیک ها و برخی غذاهای خاص هستند، به علاوه دندان‌ها با افزایش سن ، تیره‌تر می‌شوند.

تغییر رنگ داخلی دندان در اثر تغییر در مینای دندان و عاج آن ایجاد می‌شود. علل اصلی تغییر رنگ داخلی دندان قرار گیری در معرض مقادیر زیادی از فلوراید، تتراسایکلین، استفاده از آنتی بیوتیک ها در دوران کودکی، اختلالات رشدی، پوسیدگی دندان، ترمیم‌های دندان‌پزشک، مشکلات کانال ریشه و تروما است.

تغییر رنگ خارجی دندان در اثر عوامل خارج از بدن، به طور عمده  در اثر عواملی مثل مواد غذایی و دخانیات ایجاد می‌شود. علل اصلی زردی دندان در اثر موارد خارجی مثل سیگار کشیدن، غذاهای دارای تانن، قهوه، چای، هویج، پرتقال و سایر مواد غذایی است.

انواع روش‌های سفید کردن دندان(بلیچینگ) چیست؟

انواع روش‌های سفید کردن دندان‌ها
روش‌های مختلفی برای سفیدتر کردن دندان‌های شما وجود دارد ، اما دو مورد متداول ، درمان در منزل و رویکردهای خانگی با محصولات بدون نیاز به تجویز دندان‌پزشک هستند. دندان‌پزشک محلی شما با شما همکاری خواهد کرد تا یک برنامه درمانی زیبایی آماده کنید که به طور موثر نگرانی دندان‌پزشک شما را برطرف کند و اهداف زیبایی شما را برآورده سازد. سفید کردن حرفه‌ای دندان‌ها که توسط دندان‌پزشک انجام می‌شود ، نتایج بسیار مؤثر و بی‌خطرتری را ارائه می‌دهند. ژل‌های حرفه‌ای سفید کننده دندان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عوارض جانبی مانند حساسیت دندانی را که اغلب با محصولات سفید کننده بدون نسخه در ارتباط است را به حداقل می‌رساند.

سفید کردن دندان‌ها در مطب دندان‌پزشک
سفید کردن حرفه‌ای دندان‌ها در مطب دندان‌پزشک روش ترجیحی برای بیشتر افراد است زیرا حتی اگر عوامل قوی تری به کار رود، از بقیه اجزای دهان از جمله لثه در برابر این مواد محافظت می‌شود. بهترین سیستم های سفید کننده دارای یک بافر در ژل هستند که مینای دندان را در برابر آسیب محافظت می‌کنند و روشی بسیار مؤثر برای سفید کردن دندان‌ها می‌باشد و می‌تواند دندان‌ها را در یک جلسه به صورت مناسب و خوب سفید نماید. دندان‌های شما به معنای واقعی کلمه می‌توانند تا 10 سایه در حدود یک ساعت روشن تر شوند.

سفید کردن دندان در مطب دندان پزشکی فقط هشت دندان جلویی را تحت تأثیر قرار داده و یک شروع و روشی بزرگ برای سفید کردن دندان‌ها در خانه است ، که همیشه بخشی از یک برنامه سفید کننده موثر است.

دندانپزشک شما برای رسیدگی به هرگونه مسئله‌ای که ممکن است ناشی از درمان‌های سفیدکننده دندان باشد از جمله ایجاد حساسیت دندان، به بهترین وجه واجد شرایط است. امروزه بیشتر موارد حساسیت دندانی به راحتی مدیریت می‌شوند. بسته به اینکه چقدر از دندان‌های خود مراقبت می‌کنید و اگر به طور مرتب با یک محصول سفید کننده خانگی برای مراقبت منظم از آن استفاده کنید، سفید کردن دندان می‌تواند برای یک یا چند سال تداوم داشته باشد.

سیستم‌های سفید کننده دندانی در خانه
سیستم های سفید کننده دندانی در دسترس از نظر تجاری ، محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، به دلیل این که آن‌ها نسبتاً ارزان بوده و کاربردی آسان دارند. چند روش مختلف برای سفید کردن خانگی دندان‌ها وجود دارد که می‌توانند بدون نیاز به تجویز دندان‌پزشک خریداری شوند. این موارد شامل نوارهای سفید کننده، ژل‌های رنگی دندان، سینی‌های دهانی با ژل، خمیردندان‌های سفید کننده و حتی آدامس‌های سفید کننده. این موارد به طور معمول محصولات بی‌خطری هستند ، اما اگر مشکلات خاص دهانی و دندان دارید ، ایده خوبی است که از دندانپزشک خود بپرسید که آیا این محصولات برای استفاده بی‌خطر هستند یا خیر. در حالی که محصولات سفید کننده بدون نسخه در دسترس هستند، سفید کردن دندان تحت نظارت دندانپزشک امن‌ترین، موثرترین روش برای سفید تر کردن دندان‌ها در هنگام لبخند زدن شماست. در اینجا دلایل اصلی وجود دارد که چرا همیشه باید با دندان‌پزشک خود مشورت کنید.

به درستی سینی‌های دهانی را در جای مناسب خود قرار می‌دهید. غالباً، سینی‌های سفید کننده بدون نسخه به صورت مناسب در دهان بیمار قرار نمی‌گیرند. سینی‌های نادرست ممکن است باعث نشت ژل سفید کننده دندان شود که این امر می‌تواند باعث تحریک لثه و کاهش اثرات درمانی آن شود.

راه حل‌های راحت تر. با وجود سیستم های تحت نظارت دندانپزشک امروزی ، حتی بیماران دارای دندان‌های حساس نیز می‌توانند از روش درمانی سفید کردن دندان‌ها استفاده کنند.

مزایای سفید کردن دندان‌ها
سفید کردن دندان‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های زیبایی است که توسط بیماران درخواست می‌شود. دندانپزشکان می‌توانند به بیماران در دستیابی به لبخند سفیدتر که طبیعی به نظر می‌رسد کمک کنند که زیبایی کلی صورت آن‌ها را بهبود می‌بخشد. افرادی که دارای لبخندهای سفیدتر و روشن تری هستند تمایل دارند لبخند بیشتری بزنند و نسبت به ظاهر کلی خود احساس بهتری داشته باشند. یک روش زیبایی ساده و با حداقل تهاجم، سفید کردن دندان‌ها است که به بیماران کمک می‌کند جوان تر و زیباتر به نظر برسند. برای داشتن لبخند جذاب تر و زیباتر، از دندان‌پزشک خود در مورد گزینه‌های مختلف سفید کردن دندان سؤال کنید.

نظر شما