شناسهٔ خبر: 38492482 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شکست و کسر ۶ امتیاز؛ جریمه الزمالک مصر به خاطر دیر رسیدن به ورزشگاه

تهران- ایرنا- فدراسیون فوتبال مصر تیم فوتبال الزمالک که در یک دیدار در زمین حاضر نشد را نقره داغ کرد و علاوه بر پیروز اعلام کردن حریف، ۶ امتیاز هم از این تیم مدعی کسر کرد.

صاحب‌خبر -

روز یکشنبه در یکی از عجیب‌ترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیستم لیگ برتر فوتبال در اصفهان میهمان تیم سپاهان بود، اما با وجود حضور تیم میهمان و تیم داوری در زمین خبری از تیم میزبان نشد تا بازی پس از معطلی حدود یک ساعته لغو گردد.

سپاهانی‌ها بیش از این به برگزاری بازی بدون حضور هوادارانشان معترض بودند و اعلام کرده بودند که بدون حضور هوادارانشان به میدان نخواهند رفت اما این اعتراض با مخالفت سازمان لیگ فوتبال مواجه شد.

این در حالی بود که یک روز پس از این اتفاق، در مصر هم اتفاق مشابهی رخ داد.

تیم فوتبال الزمالک  که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در فوتبال مصر است، ‌ این هفته  باید به مصاف دیگر مدعی قهرمانی یعنی الاهلی می‌رفت که تیم الزمالک به دلیلی که آن را ترافیک و شرایط جوی نامناسب عنوان کرد، دیر به ورزشگاه رسید اما داور بازی با توجه به قوانین بین المللی بعد از ۳۰ دقیقه عدم برگزاری بازی را اعلام و الاهلی را تیم پیروز این بازی اعلام کرد. نتیجه‌ای که تاثیر زیادی در تعیین قهرمان لیگ این کشور خواهد داشت.

با این حال باشگاه الزمالک اعلام کرد که توضیحات خود را به فدراسیون فوتبال این کشور ارسال کرده تا با توجه به آن توضیحات، بررسی‌های لازم برای اعلام نتیجه صورت بگیرد.

در همین راستا، وزیر ورزش مصر به این موضوع واکنش نشان داد و خبر از جریمه سنگین تیم الزمالک داد.

اشرف صبحی در این باره گفت: اگر مشکلی در رسیدن به ورزشگاه وجود داشت، تیم الاهلی و تیم داوری و حتی اصحاب رسانه به ورزشگاه نمی‌رسیدند، اما تنها غایب این بازی تیم الزمالک بود پس به هیچ وجه نمی‌توان توجیهات آنها را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد:‌ این اتفاق به فوتبال مصر در زمینه‌های جهانی ضربه زد. باید عوامل آن اتفاق مشخص شوند و بدانیم که عامل اصلی این شرایط بد چه کسی بود.

فدراسیون فوتبال مصر هم در این راستا گفت:‌ باشگاه الزمالک به صورت عملی از بازی کناره‌گیری کرده است. با توجه به این موضوع نتیجه بازی ۳ بر صفر به سود الاهلی و با توجه به نظر کمیته انضباطی ۶ امتیاز از این تیم کسر خواهد شد. همچنین دفاعیات الزمالک چندان معتبر نبوده چرا که شرایط امنیتی وجود نداشته و اوضاع به طور کامل عادی بوده است.

با این تصمیم به طور عملی تیم فوتبال الزمالک از جمع مدعیان قهرمانی فوتبال مصر دور شد.

این رای در فوتبال مصر پس از گذشته کمتر از ۲ روز درحالی صادر شد که هنوز تصمیمی در مورد دیدار پرسپولیس و سپاهان در هفته بیستم لیگ برتر از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گرفته نشده است.

نظر شما