شناسهٔ خبر: 38486916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فشار آمریکا به کشور‌های عربی برای اجازه عبور هواپیما‌های قطر از آسمان آن‌ها

بلومبرگ نوشت کشورهای عربی در برابر فشارهای آمریکا برای موفقت این کشورها به منظور عبور هواپیماهای قطر از آسمان آن‌ها مقاومت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع خبری از مقاومت ۴ کشور عربی تحریم کننده قطر در برابر فشار‌های آمریکا برای موفقت این کشورها به منظور پرواز هواپیما‌های قطر از آسمانشان خبر دادند.

خبرگزاری بلومبرگ هدف آمریکا را این دانست که با اجازه کشور‌های عربی به هواپیما‌های قطر برای عبور از آسمان آن‌ها، دوحه از این پس از آسمان ایران استفاده نکند.

بلومبرگ نوشت این در حالی است که این کشورها با نزدیک شدن به زمان میزبانی دوحه از جام جهانی ۲۰۲۲، به دنبال فرصت‌های مناسب بهتری برای به دست آوردن امتیازات بیشتر از قطر هستند.

بیشتر بخوانید: خدمات پستی عربستان، بحرین و مصر با قطر ازسرگرفته می‌شود

بلومبرگ همچنین نوشت آمریکا پس از حملات به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان تلاش‌های خود را به این مسئله متمرکز کرده است که بتواند به اختلافات میان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس پایان دهد و در این میان بازگشایی آسمان کشور‌های عربی در برابر هواپیما‌های قطری از مباحثی است که در دستور کار نشست‌های دوره‌ای مقامات آمریکا و عربستان در واشنگتن و ریاض قرار دارد، زیرا از نگاه واشنگتن بازگشایی آسمان کشور‌های عربی ممکن است موجب گشایش بیشتری در بحران شورای همکاری خلیج فارس شود.

انتهای پیام/

نظر شما