شناسهٔ خبر: 38486853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سندرز در نظرسنجی‌ سیاهپوستان آمریکا پیش افتاد

تهران - ایرنا - نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سندرز در میان ساهپوستان آمریکایی با فاصله معناداری از بایدن پیش افتاده است.

صاحب‌خبر -

نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز با شرکت معتبر ایپسوس نشان می‌دهد که «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت در انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌ها در میان سیاهپوستان آمریکا با فاصله بسیاری از دیگران پیشی گرفته است.

در این نظرسنجی، «جو بایدن» دیگر نامزد حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که زمانی پیشتاز آرای سیاهپوستان بود از سندرز عقب افتاده است.

بایدن با آگاهی از این موضوع، روی رقابت درون‌حزبی در ایالت کارولینای جنوبی که رای‌دهندگان سیاهپوست بالای ۵۰ درصد هستند حساب ویژه‌ای باز کرده است.

نظرسنجی رویترز-ایپسوس همچنین نشان می‌دهد که «مایکل بلومبرگ» میلیاردر دمکرات و صاحب غول رسانه‌ای بلومبرگ ۲ درصد عقب‌نشینی کرده است.

در میان دمکرات‌ و مستقل‌هایی که برای انتخابات ثبت نام کرده‌اند، ۲۶ درصد گفته‌اند که به سندرز رای می‌دهد، ۱۵ درصد به بلومبرگ و ۱۵ درصد دیگر به بایدن.

سناتور «الیزابت وارن» و «پیت بوتیجیج» نیز ۱۰ درصد در این نظرسنجی رای کسب کردند.

همزمان سندرز با چالشی دیگر از سوی برخی از حامیان حزب دمکرات روبه‌رو شده است. دو عضو حزب دمکرات در ایالت فلوریدا شکایتی را علیه سندرز تنظیم کرده‌اند که خواستار خارج کردن وی از رقابت‌های درون‌حزبی دمکرات‌ها است.

این دو نفر در شکایت خود گفته‌اند که اظهارات و موضع‌گیری‌های سندرز نشان می‌دهد که او نامزدی مستقل است و نمی‌تواند نماینده حزب دمکرات باشد.

موضع‌گیری‌های اخیر سندرز در مورد انقلاب کوبا و حمایت ضمنی وی از برخی سیاست‌های رهبر فقید کوبا جنجال‌هایی را در محافل سیاسی واشنگتن و فضای مجازی به راه انداخت.

او روز دوشنبه از این موضع‌گیری‌ خود بار دیگر دفاع کرد و در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت که همواره حکومت‌های دیکتاتوری و استبدادی را محکوم می‌کند اما معتقد است که به دنبال انقلاب کوبا، اقدامات خوبی از جمله افزایش سوادآموزی در میان مردم انجام شده است.

این اظهارنظر سندرز واکنش‌های مختلفی را در میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان به دنبال داشته است و برخی معتقدند که انتقاد برخی دموکرات‌ها از این موضع‌گیری او می‌تواند شماری از حامیان دمکرات‌ها را از وی دور کند.

نظر شما