شناسهٔ خبر: 38486699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

۷۰ مسجد سنگاپور به کمک مبتلایان به کرونا می‌روند

حوزه/ بنیاد رحمة للعالمین و ۷۰ مسجد مختلف در سنگاپور، کمک های مالی مردمی را از طریق صندوق های صدقه نصب شده در مساجد و به صورت اینترنتی، برای آسیب دیدگان کرونا جمع آوری می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، بنیاد رحمة للعالمین با همراهی تمامی مساجد سنگاپور، صندوق کمک مردمی برای حمایت از آسیب دیدگان بیماری ویروسی کرونا و خانواده های آنان راه اندازی کرده است.

این بنیاد خیریه در سال ۲۰۰۹ توسط شورای مذهبی اسلامی سنگاپور (مویس) تاسیس شده است و سه شنبه (۲۵ فوریه) طی بیانیه ای اظهار داشت که صندوق مذکور وجوهی را از میان مردم جمع آوری کرده و روز چهارشنبه نیز به صورت آنلاین فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

این بنیاد همچنین اعلام کرد که صندوق هایی را از روز جمعه در ۷۰ مسجد مختلف در سرتاسر سنگاپور نصب می نماید که به نشانه اعلام همبستگی و همدلی مردم با همشهریان سنگاپوری در شرایط کنونی می باشد. هر دو مجموعه فعالیت های این صندوق چه در مساجد و چه به صورت آنلاین تا ۵ مارس به پایان می رسند.

گفتنی است در سال ۲۰۰۳ نیز هنگام شیوع بیماری سارس، صندوق خیریه ای برای کمک به افراد مبتلا به بیماری های عفونی ایجاد گردید. به گفته بانیان، افراد آسیب پذیر بیشتر کارکنان مراقبت های بهداشتی و افرادی هستند که مشاغل شان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مانند مشاغل گردشگری، میهمان نوازی و حمل و نقل تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است.

بودجه جمع آوری شده به صندوق اجتماعی تحویل داده می شود. کمک های مالی از آنجا به یک نهاد اصلی هدایت می شود که تا ۱۵ فوریه بیش از ۱ میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده است تا به افراد آسیب دیده از شیوع بیماری کمک رسانی کند.

زین العابدین ابراهیم مدیر اجرایی بنیاد رحمة للعالمین گفت که تلاش های جمع آوری کمک های مالی در راستای این هدف انجام می گیرند که جامعه مسلمانان سنگاپور به طور جدی در ایجاد یک اجتماع دلسوز و همدل مشارکت داشته باشند.

وی افزود: ما امیدواریم که حداقل تلاش های ما باعث تسکین بخشیدن به طرف های آسیب دیده شود.

نظر شما