شناسهٔ خبر: 38486221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری الجزایر امروز راهی عربستان می‌شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس جمهوری الجزایر یک روز پس از آن که در پایتخت کشورش از امیر قطر استقبال کرد، برای دیدار با پادشاه عربستان، به این کشور سفر می کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر (واج)، «عبدالمجید تبون»، رئیس جمهوری این کشور در پاسخ به دعوت رسمی ملک «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود»، پادشاه عربستان سعودی، امروز (چهارشنبه) راهی این کشور می شود.

نهاد ریاست جمهوری الجزایر شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای در این باره ضمن اعلام این که سفر رسمی تبون به عربستان سه روز به طول می انجامد، تاکید کرد که در جریان آن، رهبران دو کشور درباره راه ها و ابزارهای تقویت همکاری دو جانبه و هماهنگی و رایزنی در رابطه با مسائل دارای اهتمام مشترک گفت و گو خواهند کرد.

در همین حال، سفر به عربستان نخستین بازدید رسمی رئیس جمهوری کنونی الجزایر از یک کشور دیگر از زمان تصدی این منصب در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به شمار می آید جایی که وی در این مدت دو سفر خارجی به آلمان و اتیوپی انجام داده با این حال به ترتیب برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی مربوط به لیبی و حضور در نشست سران اتحادیه آفریقا بوده است.

تبون در حالی امروز راهی عربستان به عنوان یکی از کشورهای تحریم کننده قطر می شود که دیروز (سه شنبه) در پایتخت الجزایر از شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور استقبال کرد و در یک کنفرانس خبری مشترک با وی نیز خاطر نشان ساخت که میان دو کشور در رابطه با همه مسائل منطقه ای، توافق کامل وجود دارد.

نظر شما