شناسهٔ خبر: 38486217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت| چند نکته با نمایندگان آتی استان در مجلس

لذا مهم‌ترین وظیفه شما کشف ابرچالش‌ها و تدوین قوانینی متناسب با حل و فصل آنان است و گرنه تن دادن به بازی‌های مرسوم سیاسی که پیشینیان شما در مجلس در حیطه آن گرفتار آمده بودند لطفی ندارد.

صاحب‌خبر -

یادداشت_میثم محمودیان درویشانی؛ اکنون که به فضل الهی و همراهی مردم فرصت خدمتگذاری در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است لازم است بدانید زمان بسیار سریعتر از آن چیزی که گمان می کنید از دست می رود و همانگونه که فرصت تا ابد در اختیار نمایندگان قبلی قرار نگرفت در دستان شما نیز باقی نخواهد ماند.

شکاف‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجود در کشور همچون دیوی چند سر در حال بلیعدن اعتماد عمومی است.

عدم مشارکت طیف زیادی از مردم در انتخابات خود نشانگر و علامت مناسبی برای کشف حقایق نهفته در زیر پوست واقعیت‌های جاری در کشور است.

لذا مهم‌ترین وظیفه شما کشف ابرچالش‌ها و تدوین قوانینی متناسب با حل و فصل آنان است و گرنه تن دادن به بازی‌های مرسوم سیاسی که پیشینیان شما در مجلس در حیطه آن گرفتار آمده بودند لطفی ندارد!

موقعیت عمومی کشور و جدل‌های بین‌المللی که پیرامون این آب و خاک براه افتاده است نیازمند به خرج دادن حساسیت‌هایی از جنس واقع‌بینی و دوراندیشی است، لذا خاضعانه از شما می‌خواهم در تصویب قوانینی که مصالح عمومی کشور را در بر می‌گیرد از مشورت اساتید، دانشگاهیان و نخبگان حقیقی جامعه خود را بی‌بهره نسازید.

ایران عزیز ما این روزها بیش از هرچیزی به درایت و دوراندیشی شما نیاز دارد تا رفتارهای زودگذر و از سر احساس!

از سوی دیگر عقب‌ماندگی اقتصادی کشور نیازمند درک واقعیت‌های مرتبط با زمینه‌های درآمدزایی کوتاه مدت و بلند مدت کشور و همچنین حذف رویه‌های فسادزا و رانت‌آور است.

تکیه بیش از حد بودجه به نفت را نمی‌توان یک شبه حل کرد، درونزایی اقتصاد به ابتکارات بین‌المللی، تغییر تدریجی بروکراسی دست و پاگیر و انقلاب عمومی در ساختارهای اجرایی و حذف بسیاری از موازی کاری‌ها و کم‌کاری‌ها و پنهان‌کاری‌ها نیازمند است.

نقطه شروع این تغییرات ایجاد شفافیت در تمام سطوح تصمیم‌گیری و قانونگذاری است و این حداقل انتظار از مجلس انقلابی آینده است که نسبت به شفافیت آرایش واکنش مناسب نشان دهد.

علاوه بر این داشتن برنامه که خود معلول علتی بزرگتر بنام وجود نگاهی توسعه‌گرایانه با رعایت ضوابط مخصوص بخودش در وجود شماست به مطالعه و مشورت فراوان نیازمند است.

کنارگذاشتن رویه حامی‌گرایانه نمایندگان پیشین و دست یاری کشیدن بسمت نخبگان جامعه از هر طیف سیاسی و گرایش فکری مهم‌ترین راهکاری است که برای رسیدن به این مقصود به شما یاری خواهد رساند.

 طبقه‌بندی ذهنی و برنامه‌ریزی‌های عینی شما در خصوص موضوعات اولویت‌داری نظیر معیشت، اصلاح نظام بانکداری، گمرک، استفاده مناسب از سرمایه‌های سرگردان، جلوگیری از فرار مالیاتی، کاهش تکیه به درآمدهای نفتی، رفع چالش‌های امنیتی، اصلاح مشکلات محیط زیستی، برآورده کردن مطالبات قومی و مذهبی و... توقع مهم نسل جوان و جستجوگر کنونی از نمایندگان انقلابی خویش است.

اما در بُعد استانی و شهرستانی نیز در این مقاله تنها به ذکر همین نکته بسنده خواهم کرد که اگر برخی از ادارات، دستگاه‌ها و سازمان‌های استان برای چندین روز یا چندین هفته متوالی تعطیل شوند آب از آب تکان نخواهد خورد.

معتقدم فتح قله بیکاری و به گردن آویختن مدال فلاکت، تعطیلی صنایع، بی رونقی گردشگری، افتضاحات مدیریتی در کشاورزی، ناتوانی متولیان فرهنگی و سیاسی استان و... بی هنری مسؤولان را می‌رساند لذا می‌بایست تاکنون ضرورت خانه‌تکانی اساسی برای شما روشن شده باشد.

هر چند می‌دانم مهم‌ترین وظیفه‌تان قانونگذاری و نظارت بر اعمال قوای دیگر است، اما مردم محروم این است زبانی جز شما برای بیان مشکلات و تغییر در شرایط موجودشان ندارند.

انتهای پیام/3339/م

نظر شما