شناسهٔ خبر: 38486159 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

«شایعات کرونایی» رسانه‌های معاند/ هدف دشمنان ملت ایران از بزرگ‌نمایی در خصوص «کرونا»

رسانه‌های ضد انقلاب طوری در راستای داغ شدن شایعات کرونایی در نقش خود فرو رفته‌اند که بعضا مخاطب تصور می‌کند نقطه آغاز و علت شیوع کرونا ایران بوده و نه کشور چین!

صاحب‌خبر -

«شایعات کرونایی» رسانه‌های معاند/ هدف دشمنان ملت ایران از بزرگ‌نمایی «کرونا»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: دسامبر ۲۰۱۹ بود که شهر ووهان چین به‌واسطه‌ی شیوع ویروسی به‌نام کرونا در صدر اخبار دنیا قرار گرفت؛ سرانجام ووهان در ۲۳ ژانویه قرنطینه شد و تمام حمل‌ونقل عمومی به داخل و خارج از ووهان به حالت تعلیق درآمد.

از دسامبر ۲۰۱۹ تاکنون، علاوه بر چین بیش از ۳۰ کشور درگیر ویروس کرونا شدند، اما نکته جالب توجه که سبب این نوشتار شد، این است که رسانه‌های معاند، ورود و شیوع کرونا در ایران را برجسته کرده‌اند و با درج و انتشار اخباری جعلی در راستای اهدافی خاص، باعث نگرانی مردم شدند تا بازار شایعات کرونایی لحظه به لحظه داغ‌تر شود.

رسانه‌های ضد انقلاب طوری در نقش خود فرو رفته‌اند که بعضا مخاطب تصور می‌کند نقطه آغاز و علت شیوع کرونا ایران بوده و نه کشور چین! این تروریست‌های رسانه‌ای همه چیز را فدای اهداف از پیش تعیین شده خود می‌کنند و باید گفت که سلامت مردم را به سیاست می‌فروشند.

اگر بخواهیم نخستین تلاش رسانه‌های معاند برای داغ شدن شایعات کرونایی در کشورمان را تشریح کنیم باید به تلاش آن‌ها در خصوص عدم حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به‌دلیل شیوع کرونا اشاره کنیم؛ رسانه‌های ضد انقلاب در آستانه این راهپیمایی باشکوه و جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تاکید بر عدم حضور در «تجمع‌ها» شروع به شایعه‌سازی در خصوص احتمال سرایت ویروس کرونا در جمع راهپیمایان کردند.

سربازان پیاده نظام دشمنان ملت ایران نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تلاش بی‌وقفه‌ای برای پیاده کردن اهداف اربابان خود را در پیش گرفتند و شایعات بی اساسی را مطرح کردند، اما در نهایت تلاش مضحک دشمنان ایران با حضور پر شور مردم در ۲۲ بهمن ۹۸ ناکام ماند.

دومین تلاش رسانه‌های معاند برای داغ شدن شایعات کرونایی، در آستانه برگزاری انتخابات اسفند ماه کلید خورد؛ این رسانه‌ها در روز‌های منتهی به دوم اسفند ماه دوباره با تاکید بر عدم حضور در «تجمع‌ها» تلاش کردند تا حماسه دیگری توسط ملت ایران خلق نشود که مشارکت 42/57 درصدی واجدان شرایط رای دادن، نقشه دشمنان ملت ایران را نقش بر آب کرد.

عملیات رسانه‌های ضد انقلاب پس از اعلام مسئولان کشورمان در خصوص ورود و شیوع ویروس کرونا در کشور، وارد مرحله جدیدی شد؛ مرحله آمار‌های اشتباه و اغراق‌آمیز؛ در این مرحله این رسانه‌ها با استفاده از آمار‌هایی خیالی در خصوص تعداد مبتلایان و فوت‌شدگان از طریق این ویروس، باعث اضطراب و نگرانی شدید مردم شدند.

باید اقرار کرد که بی‌تدبیری برخی مسئولان در «مرحله آمار‌های اشتباه و اغراق‌آمیز» به کمک رسانه‌های ضد انقلاب آمد؛ به‌عنوان مثال اظهارنظر یک مقام مسئول و عدم مستند بودن آمار ارائه شده توسط آن فرد، استناد رسانه‌های معاند و ضدانقلاب قرار گرفت تا نگرانی مردم شدت بیشتری بگیرد و این شایعات برایشان باورپذیرتر شود؛ این در حالی است که تا به اینجا اطلاع‌رسانی‌ها توسط وزارت بهداشت به‌خوبی انجام گرفته است.

مرحله بعدی رسانه‌های معاند برای افزایش نگرانی مردم، «منشا قرار دادن کشورمان در شیوع ویروس کرونا» است؛ با نگاهی اجمالی درمی‌یابیم که بسیاری از کشور‌هایی که درگیر کرونا هستند و حتی در همسایگی جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، قبل از کشورمان با این ویروس درگیر بودند، اما رسانه‌های ضد انقلاب طوری وانمود می‌کنند که انگار عامل شیوع کرونا در کشور‌های مختلف، شخص یا اشخاصی ایرانی بوده‌اند.

«شایعه مرگبار بودن ویروس کرونا» را باید مرحله بعدی شایعه‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب داست؛ این رسانه‌ها در حالی‌که با سر و صدای زیاد آمار مربوط به تلفات ویروس کرونا را منتشر می‌کنند، یک موسسه آمریکایی اعلام کرد که سالانه ۱۰ هزار نفر در آمریکا به‌دلیل ابتلا به ویروس آنفولانزا جان خود را از دست می‌دهند.

در پایان باید گفت که اگرچه ممکن است آمار افراد مبتلا به کرونا در کشورمان افزایش یابد، اما بنا به گفته بسیاری از کارشناسان، این بیماری در مقایسه با برخی بیماری‌های مشابه مثل آنفلوآنزای تیپ A مرگ و میرش بالا نیست و با رعایت بهداشت فردی و عمومی این مشکل حل شدنی است، اما دشمنان ملت ایران قصد دارند تا با بزرگ نشان دادن این بیماری از راه‌های مختلف برای خود بهره‌برداری سیاسی کنند و به هدفشان برسند.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما