شناسهٔ خبر: 38486150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

تلاش کنگره آمریکا برای پس گرفتن اختیارات ترامپ

کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده به‌زودی بررسی‌ راهکارهایی برای بازپس گرفتن اختیاراتی که قبلاً از سوی کنگره به رئیس‌جمهور آمریکا اعطا شده است را آغاز خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم : «جیم مک‌گاورن» نماینده دموکرات ایالت ماساچوست و رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد از هفته آینده این کمیته بررسی‌های دقیق‌تری را برای یافتن راهکارهای بازپس گرفتن اختیاراتی که در چند دهه گذشته از سوی کنگره به رؤسای جمهور آمریکا اعطا شده است، آغاز خواهد کرد.

رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا طی بیانیه‌ای در این خصوص اظهار داشت: «برای چندین دهه، کنگره اختیارات خود در زمینه موضوعات اساسی مانند اعلان جنگ، قانونگذاری و اعمال قدرت تحت قانون ملی شرایط اضطراری را یکی پس از دیگری [به رؤسای جمهور] واگذار کرده است. این اتفاقات فارغ از اینکه کدام حزب کنترل کنگره را در دست داشته یا در کاخ سفید مستقر بوده، رخ داده است.»

وی افزود: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که تصمیماتی که باید منحصراً با نظر کنگره و یا با همکاری بین نهادهای قانونگذاری و اجرایی اتخاذ شوند، به‌طور انحصاری از کاخ سفید بیرون بیایند.»

در ماههای اخیر نگرانی نمایندگان کنگره آمریکا از احتمال سوءاستفاده دونالد ترامپ از اختیاراتی که سال‌ها پیش از سوی کنگره به کاخ سفید اعطا شده، به شدت افزایش یافته است. چندی پیش مجلس نمایندگان و همچنین سنای آمریکا طرحی را برای محدود کردن اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران به تصویب رساندند.

برچسب‌ها:

نظر شما