شناسهٔ خبر: 38485522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

نمایندگان مجلس یازدهم با عملکرد خوب پاسخ اعتماد مردم را بدهند

حوزه/ مجلس در رأس امور باید مردم و منافع مردم را فراموش نکند. این نمایندگان با اعتماد مردم در شرایط سخت اقتصادی به مجلس راه یافتند و برای همین باید همه تلاش شان را برای جلب اعتماد مردم بکار گیرند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین بهرام دلیر نقده ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مطلوب انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب افراد اصلح از سوی مردم، گفت: باید بدانیم انقلاب ایران با سایر انقلاب های مانند فرانسه و شوروی فرق و تفاوت های اساسی و ریشه ای دارد، چرا که انقلاب ایران دارای شاخصه هایی مانند دیانت، اخلاق و معنویت است.

این محقق حووزی افزود: به همین دلیل وقتی مردم در انتخابی آگاهانه به نمایندگان انقلابی رأی می دهند و برمی گزینند، یعنی این که این چنین مجلسی لازم است با اخلاق، متعهد، اخلاق گرا و معنویت گرا باشد و بی اعتمادی و بی اخلاقی سیاسی و... در آن فروکش کرده باشد.

این پژوهشگر اظهار داشت: این چنین مجلسی لازم است حتی اخلاق و معنویت را در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ترمیم کند تا بتواند از هر لحاظ قوی، مقتدر بوده و با اجرای دقیق بر قوانین نظارت کند.

وی بیان داشت: نباید فراموش کرد که امام راحل فرمودند« مجلس در رأس امور است»، این مسئله نشان از اهمیت مسئله است.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر نقده ای گفت: مجلس در رأس امور باید مردم و منافع مردم را فراموش نکند. این نمایندگان با اعتماد مردم در شرایط سخت اقتصادی به مجلس راه یافتند و برای همین باید همه تلاش شان را برای جلب اعتماد مردم بکار گیرند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: از این مجلس انقلابی انتظار می رود، خودشان را بداخلاق نکنند، به جامع بداخلاقی را پمپاژ و به رقبار خود بی احترام ننمایند.

این محقق حوزوی افزود: در کشور انتخاباتی انجام و تمام شد. نباید این مسئله موجب بداخلاقی شود. باید اخلاق مداری از سردار شهید سلیمانی آموخت و در تریبون نشر داد. آن سردار بین هیچ کس فرق نمی گذاشت. همه تلاشش رفع دغدغه فقرا و مستضعفین بود.

این پژوهشگر اظهار داشت: کشور ما پر از معادن و ذخایر زیر زمینی است. چرا باید کشور دارای مشکلات معیشتی، بی کاری و مشکلات اقتصادی و.. باشند.

وی بیان داشت: اگر مجلس به وظائف خود درست عمل کند، بسیاری از مشکلات رفع می شود. امیدواریم پایان این مجلس مانند مجلس دهم نشود که 90 نفر از نمایندگان به خاطر فساد مالی رد صلاحیت شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین دلیر نقده ای گفت: همه تلاش این مجلس اعتماد سازی، رفع مشکلات مالی و اقتصادی مردم  و... باشد.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: مجلس نباید گرفتار حب و بغض شود و وزیر را بی دلیل استیضاح کند، اگر وزیر نالایق و ناکارآمد است، لازم است در انتخاب تجدید نظر شود ولی اگر کارآمد است، کارش را ادامه دهد.

این محقق حوزوی افزود: ملاک نمایندگان انقلابی همان ملاک شهید مطهری ها و بهشتی ها، مدرس ها و ...باشد و اندیشه امام راحل را در مجلس اجرا کنند.

این پژوهشگر اظهار داشت: باید سعی کرد مجلس به همان مجلس مرحوم مدرس برگردد، ترسو نباشد،شجاع، متفکر، دشمن ستیز باشد و در مسائل احساسی عمل نکند.

313/40

نظر شما