شناسهٔ خبر: 38485486 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


نقره داغ 120 هزار دلاری فوتبال ایران

«AFC» فدراسیون فوتبال ایران را به اتهام صدور مجوز حرفه‌ای نادرست برای نمایندگانش به قصد حضور آنها در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا، 120 هزار دلار جریمه نقدی کرد. در حکم صادره البته تصریح شده که 80 درصد از این مبلغ تا دو سال آینده به حالت تعلیق درآمده ولی در صورت تکرار خطا، از ایران گرفته و مجازات‌های شدیدتری برای ایران مقرر خواهد شد. فدراسیون فوتبال باید طی 30 روز آینده اقدامات غیرقانونی خود را در این زمینه حل و فصل کند. مجوزهای مخدوش مورد بحث در سال 2019 برای باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و سایپا صادر شده بود.

اسکوچیچ: در ایران احساس امنیت بیشتری دارم

دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی ایران در محل فدراسیون فوتبال کشورش با داوور شوکر، رئیس سرشناس این فدراسیون و آقای گل جام جهانی 1998 دیدار و گفت‌وگو کرد. شوکر طی این ملاقات برای اسکوچیچ در مسئولیت تازه‌اش آرزوی موفقیت کرد و خواستار بسط روابط فوتبالی دو کشور شد. اسکوچیچ همچنین در مصاحبه‌ای با نشریه وکرینجی کشورش، متذکر شد در ایران احساس امنیت بیشتری نسبت به برخی کشورهای غربی دارد و اضافه کرد: رستوران‌ها در ایران پر هستند و مردم زندگی شادی دارند و این کشور تاریخ پرباری دارد و متأسفم که برخی ایران را به اندازه کافی نمی‌شناسند.

لیون- یووه؛ فرصتی برای بهتر شدن رکورد‌های رونالدو

امشب در ادامه دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا، رئال مادرید در حالی پذیرای منچسترسیتی است که زین‌الدین زیدان، سرمربی فرانسوی رئال از رکورد عالی پیروزی در تمامی مسابقات تیمش در مراحل حذفی این لیگ (در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت) برخوردار است. با این حال کهکشانی‌ها در دو مسابقه اخیرشان در لیگ اسپانیا مقابل سلتاویگو و لوانته مجموعاً فقط یک امتیاز به‌دست آورده‌اند حال آنکه تیم پپ گواردیولا به‌رغم فاصله ‌عظیمش با لیورپول در لیگ جزیره، هر دو بازی آخرش را در این عرصه برده است. در حالی که آمار نشان می‌دهد در سال‌های اخیر لیونل مسی و کریس رونالدو بهترین آمار را در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به‌ثبت رسانده و به پادشاهان این مرحله تبدیل شده‌اند. یکی از آنها که رونالدو است، امشب این فرصت را می‌یابد که طی دیدار یوونتوس با لیون در خاک فرانسه بر این آمار درخشان دستاورد تازه‌ای را بیفزاید. رونالدو که با گلزنی در هر 11 دیدار اخیر یووه در لیگ ایتالیا با رکورد موجود در این زمینه برابری کرده، تیمی را روبه‌روی خود می‌بیند که در لیگ فرانسه تا رده هفتم تنزل کرده ولی این هفته 0-2 بر متز چیره شد. یووه با وجود تمامی درخشش‌های لاتزیو و اینتر، یک بار دیگر صدرنشین «سری A» شده اما هواداران این تیم نه نهمین قهرمانی متوالی‌اش را در این مسابقات بلکه اولین قهرمانی‌اش را پس از سال 1996 در اروپا طلب می‌کنند و همین مسأله بار توقعات را بر شانه‌های رونالدو و البته دیبالا، زوج آرژانتینی و تکنیکی وی و سایر مردان مائوریتسیو ساری بیشتر کرده است.

نظر شما