شناسهٔ خبر: 38485043 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مکث

صاحب‌خبر -

قتل تازه داماد برای سرقت طلا
[شهروند] پسر معتاد وقتی متوجه شد دوستش به تازگی ازدواج کرده است، به طمع سرقت طلا‌های عروس به خانه آنها رفت و نقشه جنایتی هولناک را رقم زد.
بامداد پنجشنبه یکم اسفند پلیس آگاهی زنجان از قتل پسر جوانی در خانه‌اش باخبر شد. بلافاصله تیم جنایی برای بررسی و تحقیقات به محل حادثه که در یکی از شهرک‌های اقماری شهر زنجان بود، اعزام شدند.
نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد این جوان زنجانی بر اثر ضربه وارده به ناحیه گردن به قتل رسیده است و به‌هم‌ریختگی خانه‌اش نشان می‌داد قاتل پس از ارتکاب جنایت دست به سرقت اموال زده‌است.
در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند مقتول به تازگی ازدواج کرده بود و در خانه‌اش مقدار زیادی پول و طلا وجود داشت که به سرقت رفته بود، به این ترتیب آنان سراغ دوستان مقتول رفتند و دریافتند یکی از دوستان او روز حادثه برای مصرف موادمخدر صنعتی (شیشه) میهمان خانه این تازه داماد بود. با این سرنخ مأموران سراغ این مرد شیشه‌ای رفتند و او را بازداشت کردند.
در بازجویی‌ها او به قتل دوستش اعتراف کرد و گفت: «می‌دانستم دوستم تازه ازدواج کرده است، به همین علت به طمع سرقت پول و طلا‌های همسرش به بهانه مصرف مواد به خانه‌اش رفتم، برادرم نیز همراهم بود. پس از مصرف مواد با او درگیر شدم و درنهایت با استفاده از سلاح سرد (چاقو) او را از پا درآوردم، سپس با کمک برادرم اموال با ارزش خانه را سرقت کردیم و پا به فرار گذاشتیم.»
بعد از آنکه قاتل اصلی در بازجویی‌ها جنایت را به گردن گرفت، برادرش نیز به اتهام معاونت در جرم و نگهداری موادمخدر در دام مأموران گرفتار، اموال به سرقت رفته کشف و مالخر هم دستگیر شد. قاتل و برادرش که سی‌وشش و سی‌وچهار ساله هستند، با قرار قبلی وارد خانه مقتول شدند و مصرف موادمخدر و سرقت انگیزه اصلی آنان در این جنایت بود.


دستگیری متهم فراری در ملایر
یک متهم به قتل پس از تعقیب و گریز و شلیک پلیس زمینگیر و دستگیر شد.
متهم تحت تعقیب یکی از مظنونان قتل در نزاع طایفه‌ای بود که به فرمان ایست پلیس توجهی نکرد. حدود سه‌سال پیش در روستای میشن ملایر به علت اختلاف قومی و قبیله‌ای چند درگیری طایفه‌ای رخ داد که در آن دو نفر به قتل رسیدند.
ابتدا پس از بروز یک مورد قتل در درگیری طایفه‌ای، بستگان مقتول اقدام به ایجاد نزاع و درگیری و قتل یک نفر دیگر با استفاده از سلاحی جنگی می‌کنند.دو نفر از مظنونان به قتل از محل متواری می‌شوند و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه می‌یابد تا اینکه متوجه حضور یکی از آنها در داخل شهر ملایر می‌شوند.
متهم به دستور ایست پلیس توجهی نمی‌کند و با استفاده از خودرویی متواری می‌شود که مأموران انتظامی با تعقیب و گریز و شلیک به لاستیک خودرو، وسیله نقلیه را متوقف و متهم را بازداشت می‌کنند. تحقیقات پلیس از این فرد آغاز شده است و تلاش برای دستگیری دیگر همدستش همچنان ادامه دارد. ‏


کشف ۱۵۲ سکه تقلبی
۱۵۲ سکه و قالب ضرب سکه تقلبی قدیمی در شهرستان بینالود کشف شد.
مأموران پاسگاه حصار گلستان شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) هنگام گشتزنی به یک خودروی سواری مشکوک شدند و پس از بازرسی خودرو مقداری موادمخدر و تعداد ۱۵۲ عدد سکه طلایی رنگ به همراه قالب ضرب سکه از خودرو کشف کردند.
یک سرنشین خودرو در خلال این عملیات از محل متواری شد، اما خودرو توقیف و به همراه راننده به پاسگاه آورده شد و راننده خودرو به همراه پرونده تشکیل‌شده به مراجع قضائی معرفی شد.هر گونه خرید و فروش اشیای عتیقه اصل یا تقلبی جرم است و متخلفانی که در این زمینه دستگیر می‌شوند، مطابق قانون با آنان برخورد می‌شود. ‏

نظر شما