شناسهٔ خبر: 38484852 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هفته بیست و یکم لیگ برتر| پرسپولیس یحیی به شهرخودرو رسید، استقلال به کویر

5 مسابقه از هفته بیست و یکم لیگ برتر روز پنجشنبه برگزار می‌شود که دو تیم استقلال و پرسپولیس در تهران و سیرجان به مصاف حریفان خود می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسابقات هفته بیست و یکم لیگ برتر روز پنجشنبه با انجام 5 مسابقه آغاز می شود.در این روز ازجمع مدعیان فقط تراکتور بازی ندارد و ممکن است استقلال در این روز موقتا جانشین قرمزپوشان تبریزی شود.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛

ماشین سازی تبریز - نساجی مازندران؛ رقابت 9 و یازده

مسابقه تیم های نهم و یازدهم جدول برای هواداران آنها اهمیت زیادی دارد. ماشین سازی که در رده نهم قرار دارد برای ثبات در این جایگاه تلاش می کند و باشگاه ماشین سازی نیز اعلام کرده که فعلا از احد شیخ لاری سرمربی این تیم حمایت خواهد کرد. نساجی مازندران 20 امتیازی در رده یادزهم قرار دارد و این تیم هم برای صعود یک پله ای در جدول لیگ تلاش می کند. رضا مهاجری سرمربی تیم استعفا کرد و محمود فکری به این تیم آمد. هر دو تیم از جمله تیم های با سابقه فوتبال ایران محسوب می شوند. مسابقه رفت دو تیم نیز با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید. ماشین سازی 4 هفته است که رنگ برد را ندیده و نساجی هم در سه هفته اخیر دو باخت و یک تساوی در کارنامه اش ثبت شده است. 

فولاد - شاهین شهرداری بوشهر؛ اوج گرفتن شاهین در اهواز؟

فولاد خوزستان با جواد نکونام در رده ششم جدول قرار دارد. جواد لالیگایی ( لقب فوتبالی نکونام ) معمولا برای انتقاد از فوتبال ایران مدام از کشور اسپانیا و فوتبال اروپا مثال هایی را بیان می کند اما شاید بد نباشد این مربی یکبار هم بگوید که در کدام کشور اروپایی دیده که میزبان قبل از مسابقه روی خط دروازه مایع مشکوک  می ریزد؟! به هر حال تیم نکونام برای حفظ رده ششم جدول باید در این بازی خانگی پیروز شود. اکنون این تیم باید مقابل شاهین شهرداری بوشهری قرار بگیرد که مثل فولاد هواداران زیادی دارد.  فولاد دو برد متوالی داشته و به دنبال سومین پیروزی پیاپی خود است. 

شاهین بوشهر هفته گذشته توانست از قعر جدول جدا شود و در صورت پیروزی در این بازی با یک پله صعود شانس رسیدن به رده چهاردهم جدول لیگ را دارد. بازی رفت را فولاد یک بر صفر در بوشهر برد.

گل گهرسیرجان - استقلال؛ آبی پوشان به یک قدمی پرسپولیس می‌رسند؟

تقابل قویترین خط حمله لیگ با ضعیف ترین آن در کویر! استقلال با 39 گل زده خطرناک ترین خط حمله لیگ را دارد اما تیم گل گهر فقط یازده گل زده است. با این حال اکنون گادوین منشا بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در گل گهر مقابل استقلال قرار می گیرد. استقلال البته در خط دفاع متزلزل نشان داده و باید دید که این مرتبه فرهاد مجیدی چه ترکیبی را برای خط دفاع تیمش در نظر می گیرد. مدافع خارجی و جدید استقلال در بازی با ذوب آهن غایب بود. استقلال در صورت پیروزی در این مسابقه شانس صعود به رده دوم جدول و رسیدن به یک قدمی پرسپولیس را در جدول لیگ دارد. گل گهر نیز برای فرار از سقوط می جنگد. بازی رفت را استقلال 2 بر یک برد آن زمان وینگو بگوویچ هدایت گل گهر را برعهده داشت و در استقلال هم استراماچونی مربی بود. اکنون دوتیم با دو مربی جدید مقابل یکدیگر قرار می گیرند.

ذوب آهن - سپاهان ؛ دربی اصفهان

دربی اصفهان هم می تواند تماشایی باشد جایی که تیم های اول و دوم اصفهان روبه روی یکدیگر قرار می گیرند البته هر دو تیم مدعی اند که تیم اول شهرشان هستند! به هر حال ذوب آهن در این مسابقه میزبان است و باید تمهیدات لازم را برای حضور به موقع سپاهان در ورزشگاه فولادشهر در نظر بگیرد تا زردپوشان اصفهانی دوباره مجبور به گرم کردن در راهروهای رختکن نشوند!  ذوب اهن هفته گذشته مقابل استقلال با گل مردود شکست خورد و اکنون به دنبال جبران است. سپاهان هم می خواهد از کورس عقب نماند و ضمن اینکه هیچکس نمی داند که نتیجه بازی این تیم با پرسپولیس چه خواهد شد. در بازی رفت دو تیم سپاهن 2 بر صفر به پیروزی رسید اما آن موقع علیرضا منصوریان سرمربی ذوب آهن بود و اکنون یک مربی خارجی. ذوبی ها برای رسیدن به رتبه نهمی تلاش می کنند و اگر از سپاهان امتیاز بگیرند این تیم را از جمع مدعیان جدا خواهند کرد.

پرسپولیس - شهر خودرو؛ یحیی به شاگردان سابقش رسید

این بازی برای یحیی گل محمدی و هواداران مشهدی فوتبال خاص ترین مسابقه است. گل محمدی از تیم شهر خودرو جدا شد و در نیم فصل دوم به پرسپولیس آمد و اکنون باید مقابل تیمی قرار بگیرد که خودش در ابتدای فصل آن را ساخته و به خوبی به زیر و بمش آشناست. یحیی با شهر خودرو در بازی رفت توانست پرسپولیس کالدرون را شکست بدهد و اکنون خودش جانشین آن مربی آرژانتینی شده و می خواهد انتقام باخت پرسپولیس را خودش! و تیم سابقش بگیرد. مجتبی سرآسیایی سرمربی شهر خودرو نیز حداقل با افکار فوتبالی یحیی آشناست. 

پرسپولیس با هرنتیجه ای که در این بازی بگیرد همچنان صدر نشین لیگ خواهد بود البته سرخپوشان قطعا برای برد تلاش می کنند و شاید بیرانوند دروازه بان پرسپولیس هم که در بازی رفت حضور داشت بازی فردا را از روی نیمکت ببیند. شهر خودرو هم احتمالا به دنبال حداقل نتیجه خواهد بود. پرسپولیس 8 هفته است که شکست نخورده است.

*پنجشنبه ۸ اسفند

ماشین سازی تبریز – نساجی مازندران

داور: جواد رحیم زاده

کمک ها: محمد عطایی – مهدی شفیعی

کمک داوران اضافی: سعاد وفاپیشه – محمد رضا تارخ

داور چهارم: محمد شاکر

ناظر: ابوطالب طاهریان

گل گهر سیرجان – استقلال تهران

داور: محمدرضا اکبریان

کمک ها: محمدرضا مدیرروستا – مهدی سیفی

کمک داوران اضافی: رضا کرمانشاهی – حمید حاج ملک

داور چهارم: محمدعلی رضایی

ناظر: حیدر شکور

فولاد خوزستان – شاهین شهرداری بوشهر

داور: یاسر همرنگ

کمک ها: حسن انتظاری – حمیدرضا افشون

کمک داوران اضافی: کوپال ناظمی – محمدحسین ترابیان

داور چهارم: عباس پورحیدری

ناظر: حسین خانبان

ذوب آهن اصفهان – فولاد مبارکه سپاهان

داور: بیژن حیدری

کمک ها: محمدرضا منصوری – رحیم شاهین

کمک داوران اضافی: سیدوحید کاظمی – میثم حیدری

داور چهارم: ایوب غلامزاده

ناظر: اسماعیل صفیری

پرسپولیس – شهر خودرو مشهد

داور: علی صفایی

کمک ها: محمدرضا ابوالفضلی – علی اکبر نوری

کمک داوران اضافی: امیر عرب براقی – سیدعلی اصغر مومنی

داور چهارم: علیرضا مرادی

ناظر: محسن ترکی

*جمعه ۹ اسفند

سایپا تهران – صنعت نفت آبادان

داور: رضا عادل

کمک ها: یعقوب سخندان – هیوا بهمنی

کمک داوران اضافی: سیدمهدی مرجانزاده – مرتضی منصوریان

داور چهارم: پوریا زحمتی

ناظر: علیرضا یزدانی

نفت مسجد سلیمان – پیکان تهران

داور: محمدحسین زاهدی فرد

کمک ها: علی احمدی – بهزاد پناهی

کمک داوران اضافی: احمد محمدی – علی ابراهیمی

داور چهارم: رضا حیدری

ناظر: رسول فروغی

پارس جنوبی جم – تراکتورسازی تبریز

داور: حسن اکرمی

کمک ها: هادی طوسی – محسن سلطانی

کمک داوران اضافی: کیوان علیمحمدی – پیمان فرخ مهر

داور چهارم:  ولی کاووسی

ناظر: بهرام مهرپیما

انتهای پیام/

نظر شما