شناسهٔ خبر: 38484688 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی گیلان: ۷۰ بیمار در انتظار نتیجه آزمایش کرونا

ایسنا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر آمار مبتلایان گیلانی به کرونا تغییر نکرده است، گفت: نتیجه آزمایش چهار نفر مثبت بوده که دو نفر بهبود پیدا کرده و متاسفانه دو نفر فوت کرده اند. همچنین نتیجه آزمایش ۷۰ بیمار هنوز نیامده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر محمدرضا نقی پور امروز (۶ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هرگونه سرماخوردگی به صورت بالقوه می تواند کرونا باشد، تصریح کرد: کرونا علائم غیر اختصاصی دارد و ۸۰ درصد افرادی که این ویروس را می گیرند علائم خفیف شبه آنفلوانزا نشان می دهند و خود به خود معالجه می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مثبت و منفی بودن نتیجه آزمایش کرونا را به معنی شدت و ضعف بیماری ندانست و تصریح کرد: هر کسی که یکی از علائم شبه آنفلوانزا را دارد می تواند یک بیمار کرونایی باشد لذا بهتر است در صورت مشاهده علائم در خانه بمانید و محیط را ایزوله کنید.

نقی پور استفاده از ماسک را در صورت مشاهده علائم ضروری دانست و گفت: اگر علائم بیماری تشدید شد باید سراغ پزشک بروید لذا مردم در صورت مشاهده علائم خفیف سریعا به بیمارستان های معین کرونا مراجعه نکنند، زیرا ممکن است ازدحام جمعیت موجب محروم شدن یک بیمار کرونایی واقعی از خدمات بیمارستانی و بستری شود.

وی تنها ۲۰ درصد بیماران را دارای علائم شدید بیماری دانست و عنوان کرد: بستری کردن بیماران مشکوک به کرونا دستورالعمل دارد و طیف محدودی از افراد در سنین سالمندی و دارای بیماری زمینه ای دچار مرگ و میر می شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مبتلایان بالقوه کرونا در استان را بیش از چهار نفر دانست و یادآور شد: در حال حاضر همه ما در معرض کرونا هستیم و تست می تواند ابتلا به کرونا را ثابت  کند، اما توصیه نمی کنیم از افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند تست گرفته شود.

وی با بیان اینکه پزشکان مشکوک به شرایط بالینی بیمار می توانند تست کرونا بگیرند، خاطرنشان کرد: نتیجه آزمایش کرونا با تاخیر اعلام می شود. این در حالی است که کرونا درمان اختصاصی ندارد و کادر درمانی باید سریعا اقدام به رسیدگی به بیماران کنند و منتظر نتیجه تست کرونا نمی مانند.

نقی پور کارکرد آزمایش کرونا را فنی و بالینی دانست و اضافه کرد: پیش فرض مردم این باشد که کرونا وجود داد و اگر مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، مبتلا می شوند، اما در صورت ابتلا هم در ۸۰ درصد موارد بهبود پیدا می کنند.

وی کادر درمانی بیمارستان ها را نیازمند استفاده از ماسک فیلتردار دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی لازم باید صورت گیرد تا همه مردم از ماسک استفاده نکنند، بلکه افراد بیمار و پزشکان و پرستاران که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند، باید از امکانات حفاظت شخصی استفاده کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما