شناسهٔ خبر: 38484563 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت طراحی مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس برای همه اقشار و سلیقه‌ها

سردار عباس یوسفی گفت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس کشور و البته خوزستان که پایتخت دفاع مقدس است باید برای همه سلیقه‌ها طراحی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان امروز از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان بازدید کرد.

وی پس از بازدید میدانی و بررسی ساخت ساختمان نمایشگاهی و فضای باغ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان اظهار داشت: مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس کشور و البته خوزستان که پایتخت دفاع مقدس است باید برای همه سلیقه ها طراحی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: به شدت مخالف ساخت بناها و محتوایی هستم که قابل تغییر نباشند و معتقدم که باید از شیوه های نوین معماری و طراحی بهره بُرد که بتوان بر اساس شرایط زمانی و البته با کمترین هزینه، محتوای مد نظر را به مخاطب ارائه داد.

سردار یوسفی ادامه داد: شرایط استان خوزستان ویژه است و ما ناچاریم که این شرایط را در طراحی های فضای باز این مرکز لحاظ کنیم چون افتخار میزبانی از مناسبت‌های بزرگی همچون راهیان نور و اربعین حسینی را داریم که هر کدام با جمعیت های چند میلیونی مواجه هستند؛ استفاده از طراحی های بومی و البته ملی با زبان فاخر هنر در فضای باز این مرکز فرهنگی به شدت احساس می شود.

این مقام مسئول افزود: مکان ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان به گونه ای است که در دسترس همه شهروندان اهوازی قرار دارد بنابراین باید مخاطب شناسی دقیقی لحاظ کنیم که از اقشار گوناگون و سنین مختلف بتوانند از این فضای ارزشی و معنوی با رنگ و بوی دفاع مقدس بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما