شناسهٔ خبر: 38484296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکارخانه طبیعت زنده سینره یاسوج خبر داد

تولید ۲۰ هزار مایع ضدعفونی کننده در واحد تولیدی سینره یاسوج

عیسی فتحی عیسی فتحی / عیسی فتحی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تولید ۶ تا ۱۸ هزار مایع ضدعفونی کننده در یک واحد تولیدی این استان خبر داد. 

صاحب‌خبر -

"حسین کلانتری" در حاشیه بازدید از واحد تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی سینره گفت: این واحد تولیدی با توجه به شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور، خط تولید خودش را به تهیه مواد ضد عفونی از جمله ژل ضدعفونی کننده اختصاص داده است.

 وی اظهارکرد: روزانه بین ۶ تا ۱۸ هزار مایع ضدعفونی را می تواند تولید کند و علاوه بر تامین نیاز استان از روزهای آینده صادرات به سایر استان‌ها نیز خواهد داشت.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مردم نگران نباشند و با رعایت اصول بهداشتی می توانند به جنگ این ویروس بروند، تصریح کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند، رسانه‌ها سعی کنند سیاست ایجاد آرامش و امید را در مردم تقویت کنند. 

کلانتری به واحدهای تولیدی و داروخانه‌هایی که ماسک، مایع ضدعفونی و سایر اقلام مورد نیاز در این ایام را گران در اختیار مردم قرار می دهند هشدار داد و آن را بی انصافی محض دانست و ادامه داد: حتما با کسانی که در این ایام اقلام مورد نیاز پیشگیری از بیماری کروناویروس را احتکار می کنند و یا گرانفروشی می کنند برخورد خواهد شد. 

سید روح‌الله تقی‌زاده، مدیر کارخانه طبیعت زنده سینره یاسوج با بیان اینکه هماهنگی میان شرکت طبیعت زنده و استاندار کهگیلویه و بویراحمد جهت این کار صورت گرفته گفت: قرار شد که ژل شست‌وشو و ضد عفونی کننده در برنامه تولید این شرکت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر بحث سلامت و امنیت مردم از همه چیز مهم‌تر است، افزود: برای اجرای هر کاری به زیرساخت‌هایی نیاز است از جمله این که باید مواد اولیه این کار پیش بینی و تهیه شود و دوم این که زیرساخت ها لازم جهت بسته‌بندی ژل فراهم شود و عملیات فنی ساخت آن نیز که خود بحثی مجزای از دیگر موارد مورد نیاز است.

مدیر کارخانه طبیعت زنده سینره یاسوج ادامه داد: از همه مهم‌تر و سخت‌تر برای ساخت چنین محصولی باید مجوزهای لازم گرفته می‌شد که در همین یکی دو روز کار اخذ مجوز انجام شد و فرمولاسیون را انحام دادیم و در نهایت مواد اولیه ساخت ژل را آماده کردیم و تولید از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه قبل از هر چیز بازار استان را باید مد نظر قرار دهیم و این ژل به دست هم استانی‌ها برسد، افزود: در مرحله بعد که مدت زمان زیادی هم نمی‌برد این ژل در دسترس عموم مردم کشور قرار خواهد گرفت به یاری پروردگار از هفته آینده این ژل در اختیار دیگر استان‌ها قرار خواهد گرفت.

تقی‌زاده با اشاره به تولید روز اول که تعداد 6 هزار عدد محصول 500 سی‌سی ساخته شده افزود: معمولا این ژل‌ها در بسته‌های 100 تا 150 و در نهایت 200 سی‌سی باید قرار گیرد اما چون این روزها به دلیل سرایت ویروس کرونا استفاده زیاد شده در بسته‌های 500 سی‌سی این کار انجام شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که به دلیل استفاده زیاد مردم آیا می‌توان ظرفیت تولید را افزایش داد، افزود: برای تولید روزانه 20 هزار عدد پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است.

تقی‌زاده گفت: هر چند که از نظر زیرساخت‌ها در مضیقه هستیم اما با همه توان برای کمک به ریشه‌کنی این ویروس همپای سایر دستگاه‌ها و مسئولان پای کار خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه خط تولید سایر محصولات آرایشی و بهداشتی ما در سایه تولید این ژل قرار گرفته افزود: می‌دانید که کارخانه طبیعت زنده یکی از بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی را در کشور با برند سینره تولید می‌کند که هم در داخل و هم در بازارهای خارجی یکی از پر طرفدارترین محصولات به شمار می‌رود.

تقی‌زاده گفت: این ژل یک آنتی باکتریال بسیار مقاوم در برابر ویروس است که با برند درماکیلین وارد بازار می‌شود.

مدیر کارخانه طبیعت زنده در ادامه با بیان اینکه کارخانه در سال 78 راه‌اندازی شده است، افزود: خط تولید محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی در این کارخانه داریم که به کشورهایی از آسیا و اروپا و حاشیه خلیج فارس محصول صادر می‌کند.

وی تهیه این ژل را از مصادیق اقدام جهادی دانست که کار 15 تا 20 روزه ایجاد زیرساخت‌های تهیه ژل تنها در مدت دو روز انجام شد و این محصول خوب و مقاوم در برابر ویروس کرونا به زودی در سراسر ایران در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، عصر امروز سه شنبه ششم اسفند ماه ۹۸ استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون اقتصادی، مدیرکل صنعت و معدن و جمعی دیگر از مسئولان استانداری از کارخانه تولیدی لوازم آرایشی و بهداشتی سینره در یاسوج بازدید کرد. انتهای پیام

نظر شما