شناسهٔ خبر: 38483818 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

«عکس‌های تکان‌دهنده» از قاب هیسپان تی‌وی؛ اعدام در سایگون

موضوع برنامه «عکس‌های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، تصویر اعدام یک ویت کنگی غیر نظامی توسط سرتیپ نگوک لوآن در خلال جنگ ویتنام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا  از روابط عمومی هیسپان تی وی، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‌های تاریخ را مورد بررسی قرار می‌دهد، این بار به سراغ عکسی رفته  که در اول فوریه 1968  با عنوان  «اعدام در سایگون» در منطقه جنگی استراتژیک سایگون، ویتنام جنوبی ضبط شد. عکاس بزرگ آمریکایی ادی آدامز که در 12 ژوئن سال 1933 در ایالت پنسیلوانیای آمریکا متولد شده، این عکس را گرفته است. این عکاس معروف رزمی در 14 جنگ حضور داشت. با این حال ، تأثیرگذارترین عکس‌های او، بدون شک، عکس‌هایی بود که وی در طول جنگ ویتنام گرفت. عکس‌هایی که واقعیت زندگی را نشان می‌دهد، عکس‌هایی که پناهندگان ویتنامی را نشان می‌دهد. عکس از حمله دزدان دریایی ، تجاوز به زنان پناهنده، غارت اموال آنها و سایر آسیب‌ها و تصویری که نشان دهنده تلاش ما در برای محافظت از پسرش در جنگ  خانه به خانه  در ویتنام است.

«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به‌وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15  ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

انتهای پیام/4127/

نظر شما