شناسهٔ خبر: 38483571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

عملکرد نمایندگان مجلس بعد از انتخابات باید توسط مردم ارزیابی شود

خبرگزاری میزان- مدیرکل ارتباطات،بین‌الملل و روابط عمومی حوزه علمیه با اشاره به مطالبات مردم از نمایندگان پس از انتخابات بیان داشت: ما باید مردم سالاری دینی را پیاده کنیم و در هر لحظه حاکمان دینی، نماینده، رئیس‌جمهور و دیگر مسئولین توسط مردم ارزیابی و نظارت شوند.

صاحب‌خبر -
یحیی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی میزان، با اشاره به مطالبات مردم  از نمایندگان   پس از انتخابات بیان داشت: ما باید مردم سالاری دینی را پیاده کنیم و در هر لحظه حاکمان دینی، نماینده، رئیس جمهور و دیگر مسئولین توسط مردم ارزیابی و نظارت شوند.
 
وی تاکید کرد: مردم سالاری دینی اقتضا می‌کند نمایندگانی که منطقه‌ای انتخاب می‌شوند، در مجلس ملی بیندیشند چرا که نماینده مجلس باید به فکر تامین منافع کل کشور باشد نه فقط یک شهرستان یا بخش.
 
مدیرکل ارتباطات، بین‌الملل و روابط عمومی حوزه علمیه بیان داشت: دیدگاه مقام معظم رهبری در حوزه مردم سالاری کاملا متعالی و متفاوت است و ما معتقدیم در مردم سالاری دینی مردم فقط رای نمی‌دهند بلکه لحظه به لحظه مسئولین را پایش کرده و بر عملکرد آن‌ها نظارت دارند.
 
جهانگیری با بیان اینکه اگر یک مسئول نتواند صلاحیت‌هایی که از مردم اخذ کرده است را حفظ کند، شایستگی حضور در آن منصب را ندارد، افزود: در مردم سالاری دینی مردم آمر به معرو ف و ناهی از منکر نسبت به مسئولین هستند و عملکرد مسئولین نیز لحظه به لحظه در راستای نگاه و انتظارات ملت قرار دارد.
 
مدیرکل ارتباطات، بین الملل و روابط عمومی حوزه علمیه تاکید کرد: در مردم سالاری دینی مردم احساس نمی‌کنند یک بار رای می‌دهند و تمام می‌شود بلکه باید نسبت به عملکرد مسئولین همیشه چشمان بیدار باشد و مردم ببینند این نمایندگان تا چه حدی در خط امام و انقلاب حرکت می‌کنند.
 
بیشتر بخوانید:
وی خاطرنشان کرد: ما باید مردم سالاری دینی را از به صورت گسترده برنامه عملیاتی تبدیل کنیم تا در عمل مردم ناظر باشند و سازوکار برنامه طوری چیده شود که نماینده هر چند وقت یکبار عملکرد خود را گزارش داده و دلیل عملیاتی نشدن شعارهایشان را توضیح بدهند.
 
انتهای پیام/

نظر شما