شناسهٔ خبر: 38483562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کاهش امید به زندگی در انگلیس

خبرگزاری میزان- ریاضت اقتصادی ۱۰ ساله انگلیس و سیاست‌ های لندن باعث شده تا امید به زندگی مردم این کشور کاهش یابد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، نتایج یک گزارش نشان می‌دهد که امید به زندگی در انگلیس کاهش یافته است.
 
به گزارش گاردین، وضعیت بیماران در این کشور بدتر شده و پس از یک دهه ریاضت اقتصادی، نابرابری در زمینه سلامت افزایش یافته که سایه طولانی بر سر زندگی کودکان انگلیسی خواهند افکند.

پروفسور مایکل ماروت در گزارشی ۲۷ صفحه‌ ای نسبت به تزلزل سلامت مردم انگلیس در ابن جامعه هشدار داده است.

این گزارش هشدار می‌دهد که از سال ۲۰۱۱ پیشرفت متداوم امید به زندگی در طول قرن بیستم کاهش یافته و تقریباً متوقف شده است. همچنین امید به زندگی در محروم‌ترین مناطق دور از شهر لندن برای زنان و در برخی مناطق برای مردان کاهش یافته است.

گاردین می نویسد، زمانی را که زنان و مردان در انگلیس در بیماری به سر می‌برند رو به افزایش است و آسیبی که به سلامت مردم انگلیس وارد شده بی سابقه است.

این گزارش هشدار می‌دهد که کاهش نابرابری بهداشتی از سال ۲۰۱۰ برای مسئولان این کشور اولویتی نداشته است و هیچ راهبرد ملی برای دستیابی به این هدف وجود نداشته است.

این پروفسور در مقدمه گزارش هشدار می‌دهد که ریاضت اقتصادی انگلیس تلفات خود را بر جای گذشته است.

وی تاثیر ویرانگر برخی از عوامل را در گزارش برجسته کرده است؛ عواملی مانند افزایش فقر کودکان و تعطیل شدن مراکز نگهداری از کودکان، کاهش بودجه آموزش و پرورش، بحران افزایش قیمت مسکن و افزایش بی خانمانی، ناتوانی مالی مردم برای داشتن یک زندگی سالم، وابستگی شدید خانواد ه‌ها به کمک‌ های غذایی، نادیده گرفته شدن جوامع با شرایط نا مطلبوب و دلایل اندکی برای امید به زندگی داشتن.
 

وی همچنین در این گزارش هشدار می‌دهد که شرایط برای گروه‌های اقلیت قومی و افراد با معلولیت جسمی در جامعه انگلیس بدتر است و تغییراتی مانند افزایش فقر کودکان اثرات خود را بیشتر در دراز مدت نشان می‌دهد.

در این گزارش نیاز به سرمایه گذاری فوری به عنوان اولویت در مناطقی که تحت تاثیر کاهش بودجه در سال‌های ریاضتی انگلیس قرار گرفته اند را بیان کرده است. مناطق محرومی که بیشتر در شمال انگلیس قرار دارند و مناطق که نادیده گرفته می‌شوند نیاز به سرمایه گذاری فوری دارند.

مدیر بنیاد بهداشت در انگلیس می‌گوید، گزارش‌های امروز نشان می‌دهد که در جامعه انگلیس اوضاع به ویژه برای زنان بدتر شده است.

مدیر هیئت علمی BMA می‌گوید، با رو به زوال رفتن سلامت جامعه، شکاف طبقانی میان سلامت افراد محروم و کسانی که در مناطق مرفه زندگی می‌کنند رو به افزایش است؛ امید به زندگی در حال متوقف شدن است و زنگ هشدار باید برای دولت انگلیس به صدا درآمده است.



انتهای پیام/

نظر شما