شناسهٔ خبر: 38482953 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

راهکار فدراسیون کشتی برای اعزام ورزشکاران به رقابت‌های کسب سهمیه قرقیزستان

اعزام آزاد و فرنگی‌کاران ایران به کشور ثالث یکی از راهکارهای فدراسیون کشتی برای حضور ورزشکاران در رقابت‌های کسب سهمیه قرقیزستان است.

صاحب‌خبر -

آماده ‌سازی ملی‌پوشان اعزامی به قرقیزستان و محدودیت‌های احتمالی و سخت اعزام به این کشور به مراتب بیشتر از هر چیز دیگری باعث نگرانی اهالی کشتی شده است. شیوع ویروس کرونا در ایران و برخی کشورهای همسایه و بسته شدن مرزهای زمینی و هوایی ایران با تعدادی از کشورهای همجوار باعث شده تا متولیان ورزش کشورمان به فکر حل مشکل اعزام ملی‌پوشان باشند. یکی از مسئولان فدراسیون کشتی با تایید این مسئله اعلام کرد اگر زودتر فکری به حال اعزام کشتی‌گیران ملی‌پوش به مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا در قرقیزستان نکنیم، هیچ بعید نیست آزاد و فرنگی‌کاران ایران به موقع به این کشور نرسند. در نتیجه فدراسیون کشتی می‌ماند و ۶ سهمیه باقیمانده المپیک که باید در تنها میدان گزینشی المپیک در بلغارستان کسب شود. اتفاقی که کار کشتی ایران را به مراتب از گزینشی در قرقیزستان سخت‌تر و فشار روحی و روانی مربیان و کشتی‌گیران را دو چندان می‌کند.
اما فدراسیون کشتی هم در نظر دارد لغو احتمالی اعزام کشتی‌گیران کشورمان به قرقیزستان را به شکلی دیگر حل کند و این نفرات را چند هفته زودتر به یک کشور ثالث بفرستد. به طوری که آزاد و فرنگی کاران مدعی سهمیه‌های باقیمانده طی یک یا دو هفته آتی به یک کشور ثالث اعزام می‌شوند و مدتی به تمرینات آماده ‌سازی می‌پردازند. سپس از آن کشور ثالث با خیالی آسوده از لغو احتمالی پروازهای خارجی از مبدا ایران، راهی قرقیزستان خواهند شد.

نظر شما