شناسهٔ خبر: 38481867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار درباره فروش غیرمجاز گونه‌های گیاهی و جانوری

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:‌ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی و گیاهان غیربومی در این ایام، عده‌ای فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت و مار می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی حسن اکبری افزود: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش براساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی براساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از عموم مردم خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌های در معرض خطر انقراض هستند، اجتناب کنند.

وی همچنین درباره گشت‌های نوروزی محیط‌ بانان گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه‌روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت لزوم هشدار بپردازند همچنین در صورت مشاهده تخلف، برخورد قاطع خواهند داشت.

اکبری افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

نظر شما