شناسهٔ خبر: 38481844 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران

گله مندی مدیرکل اوقاف مازندران از بسته بودن مساجد وقت نماز صبح/هیئت امنا مساجد با کانون های فرهنگی هنری همکاری داشته باشند

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت امنای مساجد استان با انجام فعالیت های فرهنگی مساجد مخالفت می کنند و این امر موجب دلسردی جوانان از حضور در این پایگاه های دینی می شود،گفت: همکاری و همدلی مبنای فعالیت های مسجدی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«ابراهیم حیدری جناسمی» امروز(6اسفند) در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران در دفتر حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هشت هزار و 100مکان مذهبی در دیار علویان فعالیت دارند، گفت: چهار و 648مسجد استان در اداره کل اوقاف و امورخیریه استان شناسنامه دارند و تعدادی نیز هنوز ثبت نشدند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران با بیان اینکه برخی از اعضای هیئت امنای مساجد استان با انجام فعالیت های فرهنگی مساجد مخالفت می کنند و این امر موجب دلسردی جوانان از حضور در این پایگاه های دینی می شود، افزود: 2هزار و 500مسجد استان هیئت امنا دارند.

 

وی خاطرنشان شد: بخش های مختلفی نظیر بسیج، کانون فرهنگی هنری، امام جماعت و هیئت امنا در مساجد فعالیت دارند و اصل کار باید بر مبنای همکاری و همدلی باشد.

 

حجت الاسلام حیدری به نقش روحانی مسجد به عنوان مدیر طبیعی این پایگاه های دینی اشاره کرد و گفت: انتخاب هیئت امنا مساجد حتما باید به تایید روحانی مسجد رسیده باشد.

 

وی به بسته بودن در برخی مساجد استان در وقت نماز صبح اشاره کرد و افزود: برخی مساجد که هیئت امنا ندارند به وسیله خادم مسجد اداره می شوند اما باز وقت نماز صبح در بروی نمازگزاران باز نمی شود.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه فقط 313 مسجد استان امام جماعت برای اقامه نماز صبح دارند، اظهار کرد: 210 مسجد استان در سه نوبت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا اقامه نماز جماعت دارند.

 

وی با بیان اینکه بیش از هزار و 900‌مسجد استان امام جماعت دارند، گفت: شمار زیادی از مساجد استان امام جماعت ندارند که باید برای رونق فعالیت های مسجدی زمینه حضور روحانی در مساجد فرهم شود.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان مازندران از اعلام آمادگی این اداره کل برای کمک به ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان جهت تحقق اهداف کانون های مساجد خبر داد.

 

حجت الاسلام حیدری به شمار زیاد حوزه های علمیه و طلبه های مازندرانی اشاره کرد و خواستار به کار بستن این ظرفیت برای رونق فعالیت های مسجدی شد.

 

 

پایان پیام/ 286

نظر شما