شناسهٔ خبر: 38481154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان قم مطرح کرد؛

تعطیلی مراکز طلا و جواهر فروشی قم در پی شیوع کرونا /علت افزایش قیمت طلا و سکه چیست؟

ملکیان گفت:بیشتر مراکز فروش طلا و جواهر در قم به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد ملکیان رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان قم ، از تعطیل شدن اکثر مراکز عرضه طلا و جواهر در قم خبر داد و گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، بیشتر مراکز فروش طلا و جواهر در قم تعطیل شده و خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

او همچنین به افزایش قیمت سرسام‌آور طلا و سکه از روز شنبه اشاره کرد و دلایل آن را افزایش قیمت دلار و اونس جهانی عنوان کرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان قم در خصوص پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، گفت: بازار را برای شب عید نمی‌توان پیش‌بینی کرد و قیمت‌ها فعلا صعودی است.

ملکیان همچنین درباره خرید طلای آب شده و سکه، گفت: اصلا کار درستی نیست و در حال حاضر پیشنهاد نمی‌کنم. در شرایط فعلی که قیمت‌ها صعودی است، مردم برای سرمایه گذاری و کسب سود، طلای آب شده و سکه خریداری نکنند.

او افزود: همان‌طور که در شرایط فعلی قیمت طلا رو به بالاست، شاید ریزش هم داشته باشد و در این صورت، خیلی‌ها ضرر می‌کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان قم تصریح کرد: در گذشته نیز که قیمت‌ها صعودی و نزولی شد، بعضی از مردم ناآگاهانه طلا خریدند تا سود کنند، اما طلا ریزش کرد. هم خودشان ضرر کردند و هم طلافروش را مقصر دانستند، در حالی که تخلفی انجام نداده است.

ملکیان همچنین بر لزوم پرهیز از خرید طلا و سکه از واحد‌های صنفی که زیر نظر اتحادیه طلا و جواهرفروشان نیستند، تأکید کرد و گفت: تخلفات زیادی در این زمینه شکل گرفته و مردم فقط از طلافروشان دارای مجوز از اتحادیه خریداری کنند تا اگر موردی پیش آمد، بتوانیم برخورد کنیم.

منبع:شهر بیست

انتهای پیام/ش

نظر شما