شناسهٔ خبر: 38480882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی:

توانمندسازی جامعه بازنشستگی از اولویت های حوزه فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی است

همایش منطقه ای روسای کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی در تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -
 
  • به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی در این همایش، با بیان اینکه بازنشستگان نیروهای مولد نسل گذشته و ستونها عاطفی و تجربی جامعه هستند، اذعان داشت: توانمندسازی و تقویت جامعه بازنشستگی، به عنوان یکی از مهمترین شرکای اجتماعی، در اولویت اقدامات فرهنگی و اجتماعی این سازمان است.

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، همراهی و همدلی نهادهای مدنی در پیشبرد اهداف سازمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری، ماهانه بیش از 400 میلیارد تومان از بابت تعهدات تامین اجتماعی در سطح استان پرداخت شده است.

سمساری، توسعه خدمات غیرحضوری و تسریع و تسهیل خدمات حضوری را از رویکردهای سازمان تامین اجتماعی در حوزه خدمت رسانی عنوان کرد و برگزاری نشست ها و هم اندیشی های مدون و منسجم در راستای احصا و رفع چالشهای پیش رو را حائز اهمیت خواند و افزود: کارگاه های ارتقای سلامت از اقدامات موثر سازمان در کنار توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است که مورد استقبال مخاطبین بوده و جا دارد بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دکتر اسماعیل مقدس پور، مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این همایش با ارایه گزارشی از عملکرد حوزه درمان مستقیم و غیر مستقیم استان، حفظ و ارتقای سلامت بیمه شدگان و بازنشستگان را از کارکردهای سازمان تأمین اجتماعی در حوزه درمان دانست و اذعان داشت: در سال 98 بالغ بر 1300 میلیارد تومان از بابت تعهدات درمانی پیش بینی شده و تخصیص یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان آذربایجانشرقی، نوآوری، خلاقیت، ابتکار و پیشتازی را از رویکردهای سازمان تامین اجتماعی عنوان داشت و افزود: با این رویکرد، خدمات سازمان در راستای رضایتمندی مخاطبین، بیش از پیش توسعه و گسترش می یابد.

علی شاه حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز در این همایش با بیان اینکه تفکر سه جانبه گرایی در  مدیریت سازمان حاکم و جاری است، از همراهی کانون عالی و کانون های استانی در راستای پیشبرد اهداف سازمانی قدردانی کرد و اذعان داشت: در دو ماه اخیر در قالب سه همایش منطقه ای، تمامی کانون های استانی و شهرستانی با حضور در نشست ها، مطالبات جامعه بازنشستگی را مطرح کرده اند.

شاه حسینی گفت: اجرای طرح های کرامت رضوی، نسیم سلامت و ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان از اقدامات فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در طی سالهای اخیر است که مورد استقبال جامعه هدف بوده و تداوم خواهد داشت.

میر احد حسینی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی نیز در این همایش، خواستار ایفای نقش مؤثر بازنشستگان در تصمیم گیری مربوط به این قشر شد و اظهار داشت: بازنشستگان دارای تجارب ارزشمندی هستند که باید از این تجارب بهره گرفت.

وی افزود: کانون های کارگران بازنشسته بایستی با تشکیل کمیته های تخصصی در مباحث مختلف این حوزه وارد شده و با ارائه نقطه نظرات کارشناسی در رفع معضلات بازنشستگان ایفای نقش کنند.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش در راستای بررسی چالشها و مشکلات جامعه بازنشستگی و نیز ارتقای سطح سواد سلامت بازنشستگان، تصریح کرد: کانون های کشور باید همراه هم بوده و مطالبات صنفی و قانونی خود را پیگیری کنند.

نظر شما