شناسهٔ خبر: 38480764 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید قطعات بتنی به دست متخصصان ایرانی

دستگاه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی به دست متخصصان ایرانی برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، دستگاه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی به دست متخصصان ایرانی برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

 سیدی طراح و سازنده این دستگاه گفت: این دستگاه قادر است انواع محصولات بتنی نظیر بلوک، جدول و سنگ فرش‌های خیابانی تولید کند.

طراح وسازنده این دستگاه با اشاره به این که در فرایند ساخت از تکنولوژی روز اروپا بهره گرفته شده است، افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود برخی محدودیت‌های ناشی از تحریم، تلاش شده است همه قطعات این دستگاه تمام اتوماتیک در کشور به دست متخصصان ایرانی تولید شود.

سیدی گفت: فن آوری ساخت دستگاه تولید قطعات بتنی تاکنون تنها در انحصار کشور ایتالیا و آلمان بود که جوانان ایرانی با مهندسی معکوس به این فن آوری دست یافته و نام کشورمان را در زمره سه کشور جهان در این حوزه به ثبت رساندند.

او به ارز آوری قابل ملاحظه ساخت این نوع دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: قیمت نمونه‌های خارجی این دستگاه بالغ بر ۴ میلیارد تومان است که ما توانسته ایم با صرف هزینه‌ای کم‌تر ۲۰۰ میلیارد تومان ان را تولید کنیم.

این مبتکر تبریزی افزود: پیشتر صنعتگران این حوزه نیاز خود به دستگاه‌های تولید قطعات بتنی را از کشور‌های ترکیه و چین به صورت واسطه کشور المان و ایتالیا تامین می‌کردند که این امر مشکلاتی، چون کمبود قطعات، خدمات مورد نیاز داشت، اما اکنون این دغدغه‌ها با ساخت همین دستگاه با ظرفیت‌های داخلی قابل رفع است.

سیدی افزود: در حال حاضر این دستگاه از مرحله تست سربلند بیرون آمده و آماده بارگیری و ارایه به مشتری با بهترین تکنولوژی و تمام قطعات ریز و درشت کاملا ایرانی است که می‌توان در بازار خاورمیانه به متقاضیان خارجی یعنی کشور‌های همسایه ارائه شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما