شناسهٔ خبر: 38480456 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گوشی Sony Xperia 10 II معرفی شد

گوشی Sony Xperia 10 II در پی رونمایی آنلاین شرکت سازنده آن، معرفی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سونی در جدیدترین اقدام خود به صورت آنلاین از دستگاه‌های جدید خط تولید Xperia رونمایی کرد. دلیل اصلی این شرکت برای رونمایی آنلاین محصولاتش شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان بود که موجب لغو چند مورد از رویداد‌های بزرگ، به خصوص در حوزه فناوری، شده است. یکی از این رویدادها، MWC 2020 یا همان کنفرانس جهانی موبایل است که به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد.

پرچمدار جدید سونی معرفی شد

در این رویداد آنلاین سونی، پرچمدار Xperia 1 II و ابزار حرفه‌ای Xperia Pro ستارگان مراسم امروز این شرکت بودند. اما باید قبول کنیم که گوشی Xperia 10 II (که اکسپریا ۱۰ مارک ۲ خوانده می‌شود) می‌تواند به راحتی جزو پرفروش‌ترین دستگاه‌های این شرکت باشد و حتی در بین رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مشخصات رسمی نسل جدید کنسول ایکس باکس مشخص شد

گوشی Sony Xperia 10 II معرفی شد

مشخصات گوشی Xperia 10 II سونی

این گوشی دارای تراشه مناسب اسنپدارگون ۶۶۵ است که توسط یک رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی همراهی می‌شوند. همچنین یک دوربین سه‌گانه با داشتن لنز‌های معمولی، اولتراواید و تله‌فوتو نیز برای گوشی مذکور تعبیه شده است. نباید باتری این دستگاه که بزرگ‌ترین باتری است که تاکنون در گوشی‌های سونی استفاده شده را فراموش کنیم.

گوشی Sony Xperia 10 II دارای یک صفحه نمایش فول‌اچ‌دی پلاس ۶ اینچی OLED است که نسبت سینمایی ۲۱:۹ دارد.

گوشی Sony Xperia 10 II معرفی شد

دوربین استفاده شده در پرچمدار جدید سونی

دوربین این گوشی دارای یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با ۱۶ میلی متر فاصله کانونی است که توسط لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی دو برابری همراهی می‌شود. همه آن‌ها به صورت عمودی در کنار یکدیگر گوشه فوقانی سمت چپ دستگاه قرار گرفته‌اند.

دوربین سلفی این گوشی نیز که دارای کیفیتی برابر ۸ مگاپیکسل است، در مرکز حاشیه بالایی و کنار اسپیکر تماس قرار دارد.

گوشی Sony Xperia 10 II معرفی شد
گوشی Sony Xperia 10 II تقریبا ۱۰ درصد سبک‌تر از نسل پیشین خود، Xperia 10 است، با اینکه پهن‌تر و بلندتر از این دستگاه طراحی شده است. باتری آن دارای ظرفیت ۳۶۰۰ میلی‌آمپری است که بیش از ۲۵ درصد نسبت به مدل سال گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین در این بخش قابلیت Xperia Adaptive Charging نیز وجود دارد که میزان قدرت رفتن برق به باتری را تنظیم می‌کند، بنابراین باعث افزایش عمر باتری شما می‌شود.

سونی Xperia 10 II در بهار ۲۰۲۰ به رنگ سیاه و سفید عرضه می‌شود. قیمت گذاری هنوز به تفصیل اعلام نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما