شناسهٔ خبر: 38480366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعطای ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات به صنعت دامپروری‌گیلان؛ تولید مرغ استان ۲۰ درصد افزایش یافت

طبق اعلام جهاد کشاورزی گیلان و بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدای امسال تاکنون واحدهای دامپروری استان برای دریافت ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات و جهت تکمیل ظرفیت به بانک‌های عامل معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، افزایش 20 درصدی جوجه‌ریزی و در نهایت افزایش تولید گوشت مرغ از یک سو و کمک به واحدهای دامپروری غیرفعال برای تولید گوشت قرمز از سوی دیگر اقداماتی است که به گفته مجموعه جهاد کشاورزی گیلان در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از افزایش 20 درصدی جوجه‌ریزی در ایام پایانی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به تمهیداتی که جهاد کشاورزی گیلان اندیشیده است انتظار داریم در ایام تعطیلات نوروز سال 99 مشکلی در بحث تولید گوشت سفید نداشته باشیم.

علی درجانی با بیان اینکه از 820 واحد مرغداری موجود در گیلان، حدود 9 میلیون و 600 هزار جوجه‌ریزی در بهمن ماه امسال انجام شده است عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مرغ‌های تولیدی از تاریخ 25 اسفند ماه وارد بازار مصرف می‌شوند، از طرفی واحدهای استان هیچ مشکلی برای انجام میانگین روزی 550 تن کشتار ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، وجود شرکت‌های زنجیره‌ای تولید مرغ در استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سهم زیادی از مرغ بازار بزرگ تهران توسط استان گیلان تأمین می‌شود بنابراین با اقدامات و پیش‌بینی‌های انجام شده هیچ مشکلی در حوزه تولید مرغ نداریم.

حجت علی اکبرنژاد مسافرپذیر بودن گیلان و خیل عظیم گردشگرانی که همه‌ساله همزمان با ایام تعطیلات نوروز وارد این استان می‌شوند را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: افزایش سطح جوجه‌ریزی و تولید مرغ از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی گیلان برای پوشش‌دهی بازار شب عید از قبل برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که جهاد کشاورزی گیلان در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و فعال کردن واحدهای دامپروری غیرفعال استان چه اقداماتی انجام داده است ابراز داشت: این دستگاه واحدهایی که برای تکمیل ظرفیت و فعال‌سازی مجدد به تسهیلات نیاز داشته‌اند را شناسایی و به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون زمینه برای پرداخت 13 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دامپروری استان گیلان جهت تکمیل ظرفیتشان فراهم شده است اظهار داشت: واحدهای دامپروری استان گیلان از طریق سامانه‌های بهین‌یاب و کارا برای دریافت تسهیلات اقدام کرده و جهاد کشاورزی نیز از آنان پشتیبانی به عمل آورده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عمده دلایلی که باعث غیرفعال شدن تعدادی از واحدهای دامپروری استان در گذشته شد را برشمرد و گفت: عدم همخوانی بین قیمت تمام شده گوشت قرمز تولید شده با نرخ محصول در سطح بازار و یا پایین بودن سطح قیمت شیر تولیدی از جمله دلایل مهم غیرفعال شدن برخی از واحدها بود.

علی اکبرنژاد با تأکید بر اینکه قیمت شیر همواره توسط شورای اقتصاد تعیین و ابلاغ می‌شود عنوان کرد: به علت آن‌که در سال‌های گذشته قیمت عرضه شیر ارزان‌تر از قیمت تمام شده تولید آن بود واحدهای کوچک دامپروری استان گیلان دچار ضرر و زیان شدند اما جهاد کشاورزی برای فعال‌سازی مجدد آن‌ها اقدامات گسترده‌ای را انجام داد.

انتهای پیام/614/ ز

نظر شما