شناسهٔ خبر: 38480266 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه تهران:

مرکز یادگیری الکترونیکی مشکل ارتباط استاد و دانشجو را بر طرف کرد

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه تهران گفت:‌ با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مرکز یادگیری الکترونیکی کلاس‌های غیرحضوری را برگزار می‌کند تا مشکل ارتباط استاد و دانشجو برطرف شود.

صاحب‌خبر -

محمود نیلی احمدآبادی در پیامی ویدئویی که امروز سه شنبه آن را منتشر کرد، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه کشوری، مقرر شد که کلاس‌های دانشگاه در هفته جاری تعطیل شود. اما از آنجا که موضوع آموزش مهمترین رکن دانشگاه تهران است، مرکز یادگیری الکترونیکی تصمیم گرفت که آموزش‌های خود را به صورت غیرحضوری برگزار کند.

وی افزود: مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران به عنوان یک نهاد مهم می‌تواند منجر به تعمیق آموزش، فراهم کردن مشارکت‌های بیشتر اساتید و دانشجویان و کاهش بعد جغرافیایی شود.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران با توجه به قدمت خود از امکانات خوبی برخوردار است، گفت: این مرکز به رغم توسعه‌ای که داشته، هیچگاه متصور نبود که همه برنامه‌های آموزشی قرار است در قالب آموزش الکترونیکی انجام شود.

نیلی ادامه داد: همکاران در مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه پیش بینی‌ها و آمادگی‌های لازم را فراهم کردند تا دانشجویان و اساتید به امر یادگیری و یاددهی اقدام کنند.

وی افزود: این مرکز از طریق ویدئوها و گفتارهای خود موضوع آموزش را پیگیری می‌کند و هدف دانشگاه آن است که کلاس‌هایی آموزشی زنده در همان ساعت برنامه آموزشی صورت بگیرد. بر همین اساس همکاران در دانشگاه که امکان استفاده از آموزش زنده را  دارند در همان ساعت درسی خود می‌توانند آموزش لازم را ارائه دهند و  دانشجویان نیز در همان ساعت حضور خواهند داشت تا برنامه آموزشی را فرابگیرند.

او با تاکید براینکه نگرانی دانشگاه فقط به پهنای باند اینترنت مربوط است، گفت: اگر همه کلاس‌ها به صورت زنده برگزار شود، این احتمال وجود دارد که همه اساتید و دانشجویان امکان دسترسی به کلاس‌ها را نداشته و یا در مناطقی که پهنای باند اینترنت ضعیف است، نتوانند از کلاس‌های زنده استفاده کنند.

نیلی ادامه داد: برای رفع این مشکل امکان ضبط کلاس توسط اساتید فراهم شده تا پس از آن با آپلود کردن در سامانه یادگیری الکترونیکی، دانشجویان وارد سامانه شده و از این کلاس درسی استفاده کنند. البته آپلود و بارگزاری منابع درسی، انجام آزمون‌های کلاسی، گفت و گو بین استاد و دانشجو در کلاس‌های زنده و وجود تالار گفت و گو برای پاسخ به سوالاتی که به صورت زنده مطرح نمی‌شود از دیگر امکانات سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه است.

وی تاکید کرد که کلاس‌های عملی از این مدل آموزش مستثنی هستند و  معاونت آموزشی در برنامه‌ای دیگر چگونگی اجرای کلاس‌هایی عملی را اعلام می‌کند.

رییس دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که این سامانه به خوبی ارائه و پیاده سازی شود و مشکلاتی که به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور بوجود آمده به زودی بر طرف شده تا یک بار دیگر شاهد فعالیت دانشگاهیان در فضای دانشگاه باشیم.

به گزارش ایرنا، پس از ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها تا آخر هفته جاری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، دانشگاه‌ها تمهیدات مختلفی را برای مبارزه با این ویروس برنامه‌ریزی کردند.

تعطیلی خوابگاه‌ها و ضدعفونی کردن آنها، آموزش و توصیه‌های بهداشتی و تعطیلی دانشگاه‌ها از جمله اقدامات انجام شده دانشگاه‌ها در مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

همچنین بعضی از دانشگاه‌ها آموزش غیرحضوری را در دستور کار خود قرار دادند.

نظر شما