شناسهٔ خبر: 38480187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نبود هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان/مصرف قلیان می‌تواند سبب انتقال ویروس کرونا شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمان گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

نبود هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در کرمانسید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در کرمان گزارش نشده است.

او افزود: از مردم تقاضا داریم افرادی که دچار تب، سرفه یا دشواری تنفس می‌شوند و یا تنگی نفس دارند اگرمورد سرپایی است و حاد نیست بهتر است به همکاران ما در مطب‌های خصوصی، مراکز بهداشتی و درمانی و کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنند.

او تصریح کرد: افرادی که با علائم شدید تری روبه رو می‌شوندبهتر است که به بیمارستان‌ها مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

احمدی طباطبایی گفت: مردم با رعایت بهداشت و موارد پیشگیری که این روز‌ها مطرح می‌شود می‌توانند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کنند.

سید وحید احمدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه گفت: انتقال ویروس کرونا از طریق قلیان امکان پذیر است و مردم باید به چنین مواردی دقت داشته باشند.

او افزود: مکاتبه‌ای مبنی بر جلوگیری و ممنوعیت عرضه این عامل از طریق وزارتخانه با روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت گرفته است.

او بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استانداری و دادگستری مکاتباتی را جهت اعمال اقدامات لازم انجام شده است.

احمدی طباطبایی تصریح کرد: یکی از باور‌های غلط در بین مردم این است که فکر می‌کنند اگر سری قلیان را عوض کنند می‌توانند از انتقال بیماری‌های ویروسی جلوگیری کنند، اما این باور اشتباه است، چون این ویروس‌ها در شیلنگ جای می‌گیرند و سبب ایجاد ببماری‌های تنفسی همچون کرونا می‌شوند به همین جهت توصیه می‌شود به هیچ وجه از قلیان استفاده نشود.

او گفت: از مردم تقاضا داریم در مراکزی که قلیان عرضه می‌شود به هیچ وجه استفاده نکنند، چون از مهم‌ترین راه‌های انتقال ویروس کرونا استفاده از قلیان است.

انتهای پیام/س

نظر شما