شناسهٔ خبر: 38480082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هدف مدیریت بحران، سنجش میزان آمادگی برای ایجاد آرامش در جامعه است

استاندار زنجان گفت: هدف از تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران، سنجش میزان آمادگی اعضای ستاد است که دستگاه‌ها در بالاترین سطح آمادگی قرار داشته باشند تا در هنگام وقوع بارندگی، دچار مشکل نشویم و بتوانیم به آرامش جامعه کمک کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، فتح‌الله حقیقی شامگاه دوشنبه در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان اظهار داشت: بارندگی، سیل و شیوع ویروس کرونا حوادثی است که در تمام دنیا اتفاق افتاده و مختص ایران نیست اما رسانه‌های بیگانه بر روی ذهن مردم کار می‌کنند در حالی که ضریب مرگ و میر بر اثر کرونا کمتر از آنفلوآنزا است.

وی افزود: انتخابات نیز در تمام کشورها برگزار می‌شود و مشارکت در کشورهای مدعی دموکراسی ۲۰ درصد است در حالی که این میزان در ایران ۵۰ درصد بوده است، اما رسانه‌های دشمن به گونه دیگری منعکس می‌کنند.

حقیقی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی، بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فضاسازی رسانه‌های بیگانه در بارندگی‌های پیش رو باید مرجع اطلاع‌رسانی مشخص شود تا جامعه آرام باشد.

استاندار زنجان گفت: آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران، شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران برای مقابله با بحران احتمالی باید سنجیده شده و راهکاری لازم برای نحوه مقابله با مسیر سیلاب‌های احتمالی نیز تدبیر شود.

وی افزود: دبیرخانه ستاد مدیریت بحران استان زنجان ظرف ۲۴ ساعت آینده، لیست کامل تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز از بخش دولتی و بخش خصوصی برای مقابله با بحران پیش رو را مشخص کند تا به محض نیاز، فراخوانی شود.

حقیقی افزود: شهرداری‌های استان نیز مشکلاتی نظیر آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها را طبق تجربه بارندگی‌های ابتدای سال، برطرف کرده و برای تحت پوشش قرار دادن روستاهای نزدیک شهرها نیز اعلام آمادگی کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه برای کاهش خسارت در بحران‌ها علاوه بر مدیران، مردم هم باید مواردی را رعایت کنند، گفت: مدیریت بحران استان باید اقداماتی که منجر به کاهش خسارت بارندگی‌های ابتدای سال جاری شد را جمع‌آوری و برای بارندگی‌های پیش رو نیز انجام دهد.

وی ادامه داد: منازل و مکان‌هایی که به صورت غیرقانونی در مسیر رودخانه و سیلاب قرار داشت و مقرر بود تخلیه شوند نیز شناسایی شده و اخطار لازم داده شود که در صورت عدم تخلیه و وقوع حادثه باید پاسخگو باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در اسرع وقت، دامداری‌های سنتی و خشتی در مسیر سیلاب‌ها و رودخانه‌ها را شناسایی و نسبت به تخلیه آن‌ها اخطار دهد.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما