شناسهٔ خبر: 38480063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

کانون های مساجد ظرفیت مناسب تقویت برنامه های دینی و فرهنگی

حجت الاسلام روحانی نیا، کانون های فرهنگی مساجد را ظرفیت مناسبی در جهت تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مساجد دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت فرهنگی بالا در جهت رونق مساجد بیشتر بهره گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام روحانی نیا، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان در ساری بر ضرورت تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مراکز نشر و گسترش معارف دینی در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که این گونه جلسات به منظور تقویت فعالیت ها باید مستمرتر باشد، افزود: متأسفانه از جمله ضعف های این گونه جلسات مستمر نبودن برگزاری آن است.

حجت الاسلام روحانی نیا بر ضرورت تشکیل کارگروهی به منظور اجرا و پیگیری مصوبات این جلسات تأکید کرد و گفت: مشکل مساجد را نمی توان با کانون ها کامل رفع کنیم، چون فعالیت و ظرفیت مساجد هم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر تشکیل مرکز رسیدگی به کانون های مساجد در استان، افزود: در حال حاضر وضعیت آماری مشخصی از مساجد استان در اختیار نداریم.

وی بر ضرورت تخصصی شدن کانون های مساجد در استان تأکید کرد و گفت: با تخصصی شدن این کانون ها به طور حتم کمک شایایی به مباحث فرهنگی جامعه صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام روحانی نیا، کانون های فرهنگی مساجد را ظرفیت مناسبی در جهت تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در سطح مساجد دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا از این ظرفیت فرهنگی بالا در جهت رونق مساجد بیشتر بهره گرفته شود.

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان در مدیریت کانون های مساجد تأکید کرد و گفت: باید مدیریت کانون ها به جوانان سپرده شود.

وی با بیان این که باید حضور جوانان و نوجوانان در سطح مساجد بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: حضور جوانان در سطح مساجد نیازمند بستر سازی های لازم است که این آمادگی برای تقویت برنامه های فرهنگی و هنری در سطح مساجد وجود دارد.

زارع با اشاره به این که مساجد بهترین پایگاه ها برای رشد فرهنگی و معنوی جوانان است، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت مساجد در ابعاد مختلف بهره گیریم و این نیازمند همکاری همه بخش های دینی و فرهنگی کشور است.

نظر شما