شناسهٔ خبر: 38479854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آمادگی توزیع روزانه 20 هزار ماسک در استان/ مردم در مکان‌های عمومی حاضر نشوند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه می‌توانیم با کمک هلال احمر 20 هزار ماسک را در شهر توزیع کنیم گفت: مردم بدون ضرورت در مکان‌های عمومی حاضر نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منوچهر حبیبی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در قزوین تمامی امکانات استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

وی افزود: مهار این بحران با همکاری همه دستگاه‌ها و افراد ممکن است و نباید فراموش کنیم که سلامت مردم خط قرمز است پ باید با همه توان برای حفظ سلامت مردم پای کار باشیم.

حبیبی اضافه کرد: 60 درصد مواد شوینده کشور در قزوین تأمین می‌شود و در این باره جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین یک واحد تولیدی ماسک نیز در قزوین فعال است که مقرر شده با اضافه کردن تولید و افزایش آن نیاز استان قزوین و دیگر استان‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تأمین کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی الکل نیز در استان قزوین فعال است اضافه کرد: مشکلی در تامین ماسک و الکل مورد نیاز مردم استان نداریم اما باید با کمک همدیگر و با تدبیر این مشکل را رفع کنیم.

وی بیان کرد: همه باید به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان اصلی‌ترین متولی مبارزه با این ویروس خطرناک کمک کنیم و کوتاهی در این کار آسیب جبران ناپذیری را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

حبیبی عنوان کرد: باید با تمام فروشگاه‌ها و مراکزی که با اقداماتی همچون احتکار و کم فروشی و یا گران فروشی با سلامت مردم بازی می‌کنند برخوردی قاطع شده و حتی به مردم معرفی شوند.

وی گفت: آمادگی لازم وجود دارد تا با کمک هلال احمر 20 هزار ماسک روزانه در استان توزیع شود  و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم در برابر مشکلات به‌ایستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: مراکز آموزشی و فضاهای عمومی شهر با هدف مهار بیماری تعطیل شده اما متاسفانه هنوز شاهد هستیم برخی‌ها بدون ضرورت در مکان‌‌های عمومی حضور دارند و این نگران کننده است.

وی در پایان یادآور شد: وضعیت در مراکزی همچون زندان‌ها و بیمارستان‌ها نیز تحت کنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما