شناسهٔ خبر: 38479640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران:

کلید رفع کرونا ویروس فرهنگی است/ ایجاد گیت تست تب سنجی در مبادی ورودی مازندران

راضیه عنایتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آغاز تست تب سنجی برای کرونا ویروس با ایجاد گیت‌هایی در مبادی ورودی این استان خبر داد و گفت: ماندن در منزل بهترین شیوه برای کاهش انتقال کرونا ویروس بوده و کلید رفع آن فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

سیدعباس موسوی عصر امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه ویروس کرونا یک ویروس نو پدید و نو ظهور است، اظهار کرد: پیش از اولین ورود کرونا تمهیدات لازم در نظر گرفته شده بود.

وی با تاکید بر اینکه نباید نگرانی و استرس را در جامعه دامن زد، تصریح کرد: این ویروس دارای مرگ و میر بالا و خطرناک نبوده اما قدرت انتقال این ویروس بالا و خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بهبود عملکرد مد نظر ما است، گفت: یکی از مسائلی که سبب شد ویروس کرونا در بیشتر مناطق مختلف دنیا گسترش یابد به دلیل دوره نهفتگی طولانی ویروس بوده به‌طوریکه مبتلایان طی دو هفته هیچ علائم و نشانه‌ای ندارند.

موسوی خاطرنشان کرد: تب‌های کرونا ویروس زیر ۴۰ درجه است و چندان بالا نیست اما تشخیص نوع ویروس سخت و دشوار بوده و با توجه به قدرت انتقال کرونا ویروس  پیشگیری از آن نیازمند توجه است.

وی با بیان اینکه هر چند ویروس کرونا یک مشکل بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود، افزود: کلید اساسی رفع آن در حوزه فرهنگی اجتماعی است و این چیزی است که ما را نجات می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: نباید اجازه دهیم تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا افزایش یابد هرچند که مرگ و میر ناشی از کرونا ویروس ۲ درصد است اما هرچه تعداد مبتلایان انبوه شود، تبعات نگران کننده‌ای خواهد داشت.

مرگ و میر کرونا ویروس در ایران به ۲۵ درصد رسید

موسوی یادآور شد: آمار مرگ‌ و میر کرونا ویروس ۲ درصد است اما این آمار در کشور ما نزدیک به ۲۵ درصد رسیده که نیازمند بررسی است که چرا مرگ و میر آن در کشور بالاست و آیا این ویروس ممکن است در ایران جهش یافته باشد.

وی در مورد آمار فوتی بر اثر کرونا ویروس گفت: در مازندران یک مسافر تهرانی در بیمارستان تنکابن فوت شده است و در این راستا از مسافران خواست تا از سفرهای غیر ضروری به استان خودداری کنند.

انتهای پیام

نظر شما