شناسهٔ خبر: 38479273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بهترین شغل‌های جهان کدام‌اند؟

یک موسسه بین‌المللی کاریابی بهترین شغل‌های جهان را به ترتیب درجه اهمیت برشمرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| یک موسسه بین‌المللی کاریابی بهترین شغل‌های جهان را به ترتیب درجه اهمیت برشمرد.

 

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی (Glassdoor) که به یک شرکت کاریابی تعلق دارد، با توجه به 2 شاخص اصلی میزان حقوق و جایگاه اجتماعی صاحب شغل، بهترین شغل‌های جهان را به ترتیب لیست کرده است.

 

برخی از این شغل‌ها عبارت‌اند از:

 

1. مهندس

 

به اعتقاد تحلیلگران این پایگاه، شغل مهندسی با تخصص‌های مختلف (معماری، شیمی و برق) بیشترین میزان جذابیت را دارد، زیرا می‌تواند درآمد خوبی برای صاحبان آن فراهم کند.

 

2. پرستار

 

بنا بر یافته‌های این پایگاه، پرستاری و شغل‌های مربوط به خدمات بهداشت و درمان، چه در قالب افراد و چه در چارچوب موسسات درمانی، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب می‌‌کند و به رغم سختی و دشواری، درآمد زیادی برای فعالان این حوزه به همراه دارد.

 

3. معلمی

 

به رغم مشکلاتی که شغل معلمی در عصر کنونی دارد، این شغل همچنان یکی از شغل‌های مورد توجه جوامع مختلف در جهان به شمار می‌رود و در جوامع مختلف از محبوبیت خاصی برخوردار است؛ مرخصی طولانی‌مدت تابستانی و حقوق ثابتِ آن، بسیاری را جذب این شغل کرده است.

 

4. پزشک اطفال

 

پزشکی در رأس لیست شغل‌های مورد توجه در سطح جهان قرار دارد و شغل پزشکی اطفال، با توجه به میزان هزینه‌ای که جوامع حاضرند بابت دریافت این نوع خدمات درمانی بپردازند، یکی از محبوب‌ترین شغل‌ها و از پردرآمدترین شغل‌ها در سطح جهان به شمار می‌رود.

 

5. فیزیوتراپیست

 

در سایه توسعه منفی که دامنگیر بدن و جسم انسانِ عصر فعلی هم شده، تخصص فیزیوتراپی در صدر شغل‌های مورد نیاز و وسوسه‌انگیز قرار گرفته‌ است، به طوری که به گفته کارشناسان این پایگاه، امروز فیزیوتراپی به یکی از بخش‌های پردرآمد پزشکی تبدیل شده است.

 

6. وکیل

 

با توجه به اینکه منازعات و کشمکش‌ها بین مردم و شرکت‌ها و نیز کشورها پایانی ندارد، از این رو هرگز نمی‌توان نقش وکلا را نادیده انگاشت؛ طبیعتاً درآمد وکلا هم از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما عموماً وکلا درآمد بسیار بالایی دارند و وکالت بعد از پزشکی یکی از پردرآمدترین شغل‌های جهان قلمداد می‌شود.

 

7. استاد دانشگاه

 

استاد دانشگاه نه تنها حقوق بالایی دارد، بلکه در میان جامعه از جایگاه علمی و اجتماعی بالایی برخوردار است. با اینکه درآمد یک استاد دانشگاه به عوامل بی‌شماری از جمله میزان تجربه و دانشگاه محل تدریس بستگی دارد، اما شغلی است که بسیاری از افراد در جهان در آرزوی رسیدن به آن هستند و می‌تواند علاوه بر درآمد جایگاه و احترام بالایی هم برای مردم به ارمغان آورد.

 

8. مهماندار هواپیما

 

شغل مهمانداری هواپیما یکی از بهترین و وسوسه‌انگیزترین شغل‌ها برای زنان دنیا به شمار می‌رود، زیرا علاوه بر اینکه به فرد فرصت طلایی آشنایی با بسیاری از کشورهای جهان را می‌دهد، شغل پردرآمدی هم محسوب می‌شود.

 

9. مدیر بازاریابی

 

مدیر بازاریابی مسئول مدیریت فروش شرکت است و باید قادر به ابتکار، توسعه و حفظ جایگاه شرکت در بازار باشد، شاید آنچه مدیر بازاریابی موفق را از دیگران متمایز می‌کند توانمندی او در مقابله با بحران‌هایی است که برای شرکت پیش می‌آید؛ او باید اعضای تیم خود را برای پیشبرد اهداف شرکت رهبری و هدایت کند.

 

نظر شما