شناسهٔ خبر: 38478471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روبه کاهش بودن ذخایر خونی در مازندران/ ضرورت حضور پررنگ اهداکنندگان

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: باتوجه به سردتر شدن هوا و پیش‌بینی کاهش ذخایر خونی و فرآورده‌های آن مردم حضور پررنگی در مراکز انتقال خون داشته باشند.

صاحب‌خبر -

اسماعیل پوریانی درباره وضعیت ذخایر خونی با توجه به ویروس کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به کاهش مراجعه اهداکنندگان خون به دلیل سرمای اخیر و رواج بیماری کرونا، ذخایر و فرآورده‌های خونی استان مازندران رو به کاهش است.

وی افزود: درخواست ما از دارندگان همه گروه‌های خونی به‌ویژه افرادی که دارای گروه خون A+،O+ و گروه‌های منفی خون هستند این است که به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه اهدای یک واحد خون جان سه بیمار را  از مرگ حتمی نجات می‌دهد، اضافه کرد: باتوجه به سردتر شدن هوا و پیش‌بینی کاهش ذخایر خونی و فرآورده‌های آن مردم حضور پررنگی در مراکز انتقال خون داشته باشند.

این مسؤول با اعلام اینکه نگرانی زیادی در ارتباط با کرونا ویروس در مازندران نداریم، خاطرنشان کرد:  مردم استان می‌توانند با توجه به مسائل بهداشتی ازجمله شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و رعایت بهداشت شخصی در برابر این ویروس از خود محافظت کنند.  

پوریانی با اشاره به اینکه پایگاه گلوگاه تنها روزهای چهارشنبه‌ و پایگاه جویبار روزهای دوشنبه و چهارشنبه‌ فعال است، یادآور شد: بقیه پایگاه‌های انتقال خون در شهرستان‌های ساری، آمل، بابل، تنکابن، چالوس، رامسر، نور، بهشهر، قائم‌شهر آماده خونگیری از داوطلبان اهدای خون هستند.

وی گفت: استان مازندران با دارابودن بیش از ۴ هزار بیمار خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و دیالیزی، وجود ۶ مرکز جراحی قلب باز، تصادفات جاده ای از پرمصرف‌ترین استان در زمینه خون و فرآورده های آن در کشور است و اسفند هم جز ماه‌های پرمصرف است که لام است مردم نوع‌دوست مازندران همانند گذشته ما را همراهی کنند.

انتهای پیام/86034/ج

نظر شما