شناسهٔ خبر: 38478020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیر کل انتقال خون قزوین:

نیازمند گروه های مختلف خونی هستیم

با شیوع ویروس کرونا در کشور و نگرانی مردم، اهدای خون در استان قزوین نیز پایین آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از قزوین،  مدیر کل انتقال خون استان گفت: در شش ماه گذشته میزان اهدای خون در نیاز به گروه‌های مختلف خونی در قزویناستان خوب بود، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع نگرانی‌های مردم از ابتلا به این بیماری منجر به کاهش مراجعه و اهدای خون در استان شده است.

اکبری افزود: با توجه به اینکه تا کنون مورد مثبتی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است، اما در چند وقت اخیر میانگین اهدای خون از ۱۸۰ نفر در روز به ۱۲۰ نفر رسیده است.

او گفت: اگر میزان مراجعه به همین صورت پیش رود در کمک رسانی به بیماران نیازمند به مشکل خواهیم خورد.

اکبری گفت: هم اکنون نیازمند گروه‌های مختلف خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی هستیم.

مدیر کل انتقال خون استان اضافه کرد: شرایط در این مکان استرلیزه و کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده است و امکان انتقال ویروس به کسی وجود ندارد.

اکبری افزود: همچنین مراجعه کنندگان قبل از اهدای خون مورد معاینه پزشک قرار می‌گیرند و در صورت داشتن علایم بیماری از اهدا خون آنان جلوگیری می‌شود.

او گفت: برای رعایت موارد بهداشتی بیشتر کارکنان این مجموعه از ژل‌های شستشو و دستکش استفاده می‌کنند و برای هر مراجعه کننده از روکش‌های یکبار مصرف در صندلی‌ها استفاده می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان از مردم خواست برای تامین ذخایر بانک اهدا خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و با اهدای خونشان یاری رسان بیماران نیازمند باشند.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما