شناسهٔ خبر: 38475369 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بازی ها

انتشار اطلاعات کنسول Xbox Series X

مایکروسافت (Microsoft) با انتشار اطلاعات کنسول Xbox Series X از قدرت پردازشی این دستگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون مدتی است که صحبت های زيادي حول محور کنسول جدید مایکروسافت (Microsoft) در فضای مجازی منتشر می شود. امروز، اما یکی از مهم ترین اطلاعات توسط خود این شرکت به اشتراک گذاشته شد. مایکروسافت سرانجام قدرت پردازش کنسول جدید خود را اعلام کرد.

قدرت بسیار زیاد ایکس باکس سری ایکس

بر اساس تازه ترین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft Corporation)، قدرت پردازشی کنسول Xbox Series X چیزی برابر ۱۲ ترافلاپس است.

داشتن امکانات زیاد، سرعت بالا و پشتیبانی از گرافیک بازی های قوی سه مورد از انتظارات کسانی است که قصد خرید نسل بعدی کنسول مایکروسافت را دارند. مطمئنا وجود این سه ویژگی در یک کنسول جدید آن را به یکی از بهترین نمونه های موجود در بین رقبایش تبدیل می کند و چه چیزی بهتر از این برای شرکتی مثل مایکروسافت می تواند انگیزه ساز باشد.

کنسول Xbox Series X,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,بازی

مایکروسافت همیشه در حال بهبود دستگاه های خود است و ایکس باکس سری ایکس یکی از آن مواردی است که در صدر کنسول های دیگر ساخته شده توسط این شرکت قرار دارد. همانطور که پیشتر گفتیم کنسول آينده مایکروسافت (Microsoft) دارای پردازنده گرافیکی با قدرت ۱۲ ترافلاپس است. البته همچنین مسأله اطلاعاتی دیگری نیز توسط مایکروسافت منتشر شده است.

اطلاعات منتشر شده توسط حساب کاربری ایکس باکس

حساب کاربری ایکس باکس با انتشار تصویری بعضی از خصوصیت های دیگر این کنسول قدرتمند را اعلام کرده است. طبق این عکس های Xbox Series X دارای پردازنده Zen 2 شخصی سازی شده( Customized) است. علاوه‌براین گفته می شود که نسل دوم ریزمعماری گرافیکی AMD با اسم RDNA 2.0 نیز برای این دستگاه تعبیه شده است.

کنسول Xbox Series X,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,بازی
کنسول Xbox Series X,اخبار دیجیتال,خبرهای دیجیتال,بازی

در این تصاویر همینطور از ویژگی VRS نیز صحبت شده است. این قابلیت، که معادل فارسی آن سایه گذاری متغیر است، میتواند به افردی که بازي طراحی می کنند این امکان را بدهد که جزئیات بصری بیشتری به عناوین خود اضافه کنند.

قابلیت دیگر این کنسول شامل پشتیبانی رهگیری پرتو Ray Tracing می شود. این خصوصیت نورپردازی های بسیار بهتری را به بازی اضافه می کند.

نظر شما