شناسهٔ خبر: 38471239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبر داد

صدور سند برای ۷۵ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی گلستان

قزلسفلو به اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: تاکنون برای ۷۵ هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان گلستان سند تک برگ صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابوطالب قزلسفلو» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنا به توصیه استاندار گلستان درختکاری در مناطق شمالی استان در دستور کار قرار گرفته و در مسیر جاده آق قلا به گمیشان و قره چشمه مینودشت به تنگراه واکاوی و غرس نهال جدید انجام شده است.

 

مدرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به کشفیات قاچاق چوب اشاره کرد و گفت: حمل چوب و هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمامی نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان‌جنگلبانی بر اساس ماده 48 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

 

قزلسفلو بیان کرد: بر اساس این قانون در 10 ماهه نخست امسال 392 پرونده کشفیات به ثبت رسیده است و همچنین 473 پرونده نیز به منظور قطع درخت و درختچه و 11 پرونده نیز برای بوته کنی تشکیل شده است.

 

وی گفت: در سطح اراضی منابع طبیعی گلستان در 9 ماهه امسال 184 فقره حریق اتفاق افتاد که 125 مورد آن در سطح جنگل، 31 مورد آن در جنگل های دست کاشت و 28 مورد آن در مرتع بوده که متاسفانه بر اثر این آتش سوزی ها به بیش از 194 هکتار از عرصه منابع طبیعی آسیب رسیده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه بیشترین تعداد حریق استان در عرصه منابع طبیعی در دی ماه امسال با تعداد 63 مورد به ثبت رسیده است، یادآور شد: بیشترین تعداد حریق در شهرستان گرگان با 74 مورد و بیشترین مساحت حریق در شهرستان گالیکش با بیش از 51 هکتار در استان رقم خورده است.

 

وی به اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و افزود: تاکنون برای 75 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی سند تک برگ صادر شده است.

 

پایان پیام/ 587

نظر شما