شناسهٔ خبر: 38467662 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

شهردار اسلامشهر خبرداد 
بهره‌برداری از پروژه بازارچه مرغ و مواد پروتئینی پیش از سال جدید

گروه شهرستانها: جلسه هفتگی شورای مدیران ارشد شهرداری روز دوشنبه ۵ اسفند به ریاست دکتر طلا شهردار اسلامشهر برگزار شد.به گزارش مرکز ارتباطات شهرداری اسلامشهر، در این جلسه حسین طلا شهردار اسلامشهر در سخنانی ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات تقدیرکرد. در ادامه گزارشی از اقدامات شهرداری پیرامون مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا» ارائه شد. آماده باش واحدهای اجرایی برای مقابله با بارش‌های احتمالی، ساماندهی نخاله‌های ساختمانی، ترمیم نوارهای حفاری پیس از فرا رسیدن سال نو و بهره برداری از بازارچه مرغ و مواد پروتئینی جدیدالاحداث در ابتدای بوستان تقوی پیش از سال جدید از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و دستورات لازم توسط شهردار اسلامشهر به واحدهای ذیربط صادر شد.

65 هزار تن سیب و پرتقال شب عید 
در بازار قزوین  توزیع می‌شود

گروه شهرستانها: معاون مدیر کل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۶۵ هزار تن سیب و پرتقال شب عید در سطح کشور به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار توزیع می‌شود. صدیف بیک‌زاده در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین، افزود: از ۳۰ هزار تن پرتقال برنامه ریزی شده برای توزیع در بازار، هم اکنون ۲۴ هزار تن پرتقال به استان‌های مقصد منتقل شده است. وی اضافه کرد: ۲۱۰ هزار تن کالاهای اساسی شامل روغن، برنج، گوشت، مرغ، شکر و ... جهت تامین و پشتیبانی ایام بازار پایانی سال پیش بینی شده است که با تصویب کارگروه ستاد تنظیم بازار توزیع آنها آغاز خواهد شد. بیک زاده گفت: تاکنون ۷۸ جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شده و مسایل بازار رصد و مورد بررسی قرار گرفته است. مدیر پروژه طرح خرید و ذخیره سازی میوه ایام پایانی سال وزات صنعت، معدن و تجارت افزود: تمام تلاش‌ها برای تنظیم بازار کشور در ایام پایانی سال انجام شده است و باید تمامی مسوولان دقت کنند که میوه‌های پیش بینی شده به نحو مطلوب میان مردم توزیع شود.
وی با بیان اینکه امسال شکل عرضه پرتقال متفاوت بوده و در قالب نایلون پیج عرضه می‌شود، افزود:این روش، قابلیت ماندگاری پرتقال را بالا برده و افت کمتری را از این محصول در پی خواهد داشت. بیک زاده اضافه کرد: تمامی ضرر و زیان‌های این طرح پیش بینی شده است ولی بروز برخی از حوادث غیرمترقبه مانند بیماری‌ها و ...ممکن است تنظیم بازار را تحت تاثیر قرار دهد. وی افزود: کل میوه ذخیره سازی شده تنظیم بازار، یک درصد کل تولید کشور است و باید تمامی برنامه ریزی‌های لازم برای توزیع دقیق و مطلوب آنها در سطح بازار صورت گیرد. بیک زاده گفت: هدف اصلی دولت در این طرح، افزایش رفاه مصرف کننده داخلی است و باید استان‌ها در تحویل میوه‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا محصولات با ضایعات کمتری به دست مشتری برسد.

وسایل زمین‌های محله‌ای 
و خانه‌های بازی کودکان البرز فاقد استاندارد لازم

مدیرکل استاندارد البرز با عنوان اینکه تا نیمه اول بهمن سال جاری، 533 مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی استان البرز انجام شد، افزود: بیشترین عدم انطباق‌ها متعلق به تجهیزات موجود در زمین‌های بازی محله ای و خانه‌های بازی کودکان بود. به گزارش ایلنا، فتانه شکرالهی مدیرکل استاندارد استان البرز گفت: تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری 533 مورد بازرسی از تجهیزات تفریحی در استان البرز توسط شرکت‌های بازرسی تحت پوشش اداره کل استاندارد انجام شده است.شکرالهی در ادامه افزود : استانداردسازی تجهیزات تفریحی مستقر در پارک‌ها، زمین‌های بازی محله ای و پارک‌های آبی از اهمیت بسیاری برای سازمان استاندارد برخوردار بوده و این اداره کل با حساسیت بسیار این امر مهم را پیگیری مي‌کند.این مقام مسئول افزود: بیشترین عدم انطباق‌ها در استان البرز متعلق به تجهیزات موجود در زمین‌های بازی محله ای و خانه‌های بازی کودکان بوده که خوشبختانه با حمایت قاطع  دستگاه قضایی، امور استانداردسازی خانه‌های کودک با سرعت در حال پیشرفت است اما استانداردسازی زمین‌های بازی محله ای به دلیل مشکلات خاص شهرداری‌ها در تامین بودجه با کندی صورت مي‌گیرد.شکرالهی در پایان گفت: با تشکیل تیم‌های ویژه از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا پایان تعطیلات نوروز کنترل و بازرسی تجهیزات تفریحی با حساسیت کامل پیگیری شده و شهروندان مي‌توانند با شماره تلفن1517 گزارش تجهیزات تفریحی غیر استاندارد را به این اداره کل اعلام کنند.

ورود حق آبه به تالاب بین‌المللی‌هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: حق آبه تالاب بین‌المللی ‌هامون از محل چاه نیمه‌های سیستان وارد تالاب شد. وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به برنامه جامع مدیریت یک پارچه تالاب‌هامون و پیگیری‌های طولانی مدت انجام شده، حق آبه تالاب بین‌المللی‌ هامون با توجه به نیاز آبی تالاب و موضوعات محیط زیستی متناسب با آن از محل چاه نیمه‌های سیستان تأمین و وارد تالاب می‌شود.او  افزود: حق آبه تالاب از محل چاه نیمه‌های سیستان بر اساس نیاز محیطزیستی تالاب و احیای حیات گونه‌های جانوری و گیاهی و همچنین کنترل نقاط بحرانی در تالاب برای کنترل پدیده گردو غبار طبق توافق‌های صورت گرفته انجام می‌شود. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: وسعت تالاب بین‌المللی ‌هامون، وجود کانون‌های بحرانی گردو غبار و وزش باد‌های ۱۲۰ روزه موجب ایجاد پدیده گردوغبار در منطقه سیستان می‌شود که این اداره کل برای کنترل این موضوع در کنار ده‌ها هدف محیط زیستی دیگر برنامه حق آبه تالاب از محل چاه نیمه‌ها را مدنظر دارد تا با ورود آب به دریاچه در طول سال با احیای پوشش گیاهی و سایت‌های پرندگان مهاجر به منظور تحقق هدف احیای تالاب بین المللی‌هامون اقدامات موثر و سازنده‌ای انجام دهد.پورمردان افزود: حق آبه تالاب بین المللی‌هامون از محل چاه نیمه‌ها و ده‌ها طرح و پروژه مطالعاتی و اجرایی از قبیل پروژه‌های عمرانی لایروبی، حفر کانال  بمنظور هدایت آب به مناطق بحران خیز از جمله برنامه‌های این اداره کل می‌باشد؛ که خوشبختانه طبیعت زیبای امروز سیستان، هوای نسبتاً خوب، سبز شدن حاشیه جاده‌ها، پیدایش بستر مناسب برای چرای دام‌ها و احشام، رونق صید و صیادی و کشت و کار‌های امروز مردم سیستان علاوه بر لطف الهی که سرمنشاء خیر و موجب بارش‌های مداوم امسال بود، مرهون تلاش‌های شبانه روزی و خستگی ناپذیر محیط بانان و دوستداران محیط زیست در منطقه است.مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پایش شبانه روزی تالاب بین المللی‌هامون و مبادی ورودی آب تالاب، بازگشایی مبادی ورودی آب در خاکریز مرزی و بازدید مستمر از این ورودی‌ها، اجرای طرح‌های هدایت آب به کانون‌های مناطق بحرانی و قسمت‌های مختلف تالاب و انجام مطالعات کارشناسی توسط تیم فنی و محیط بانان سخت کوش موجب شد تا بتوانیم از سیلاب ورودی به منطقه حداکثر بهره برداری مفید و اصولی را ببریم.او ادامه داد: روان آب‌های سیلابی از دشت‌های اطراف و حق آبه از محل چاه نیمه‌های سیستان در حال حاضر تنها منبع تأمین آب برای تالاب بین المللی‌هامون در جهت حفظ و احیای این تالاب بزرگ و موثر در زیست و زندگی اقشار مختلف مردم سیستان است، لذا حفاظت محیط زیست استان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و با اجرای برنامه‌های متنوع مطالعاتی و اجرایی اهداف محیطزیستی متعددی را با همکاری و مشارکت عمومی در تالاب همچون گذشته دنبال خواهد کرد.

تا اطلاع ثانوی مرز عراق
 بر روی زائران ایرانی بسته شد


دارابی گفت: مرز عراق به دلیل مباحث مربوط به کرونا تا اطلاع ثانوی بر روی زوار ایرانی بسته است.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  حامد دارابی مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: به دنبال مباحث مربوط به ویروس کرونا از روز پنجشنبه هفته گذشته کشور عراق از ورود زائران ایرانی جلوگیری کرده است.او افزود: در حال حاضر زمان بازگشایی مرز ایران به سمت عتبات عالیات در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: به دنبال بسته شدن مرز عراق بر روی زوار ایرانی، در صورت بازگشایی مجدد باید برنامه‌ریزی‌های جدید اعزام، انجام شود.دارابی تاکید کرد: مرز عراق بر روی زوار ایرانی تا اطلاع ثانوی بسته است.
 

برچسب‌ها:

نظر شما