شناسهٔ خبر: 38467058 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس تا نیمه فروردین صحت ندارد

حاجی میرزایی گفت: تعطیلی مدارس تا نیمه فروردین فعلا صحت ندارد و تابع نظر وزارت بهداشت هستیم.

صاحب‌خبر -

تعطیلی مدارس تا نیمه قروردین صحت نداردبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت تعطیلی مدارس کشور تا نیمه فروردین اظهار کرد: در این مورد تابع صلاحدید وزارت بهداشت هستیم و اگر در منطقه ای وزارت بهداشت تشخیص تعطیلی دهد این موضوع انجام می‌شود.

او تاکید کرد: تعطیلی تا ۱۵فروردین صحت ندارد و باید وزارت بهداشت دراین مورد اعلام نظر کند، درمورد اعلام نظر نمایندگان هم که فعلا  پیشنهاد اولیه مطرح شده در حالی که این موضوع کاملا تخصصی است.

حاجی میرزایی درباره وضعیت تامین ملزومات ضدعفونی در مدارس، با اشاره به اینکه با توجه به سرانه بهداتشی مدارس اولویت با مناطق محروم بود، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود سازمان برنامه و بودجه برای تامین امکانات ضدعفونی اعتباری را پیش‌بینی کرد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: طی این ایام شورای تأمین استان‌ها اختیاراتی داشتند و در برخی از مناطق اعلام تعطیلی می‌کردند، اما از این پس فقط از مسیر وزارت بهداشت و اعلام ضرورت آن‌ها تعطیلی مدارس اعلام خواهد شد.

برگزاری دوره‌های مجازی برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی

او ادامه داد: در طول این روز‌ها نهاد‌ها هر کدام براساس صلاحدید خودشان روز‌هایی را تعطیل اعلام کردند، اما برای انسجام بخشیدن به کار در دولت مقرر شد تا وزارت بهداشت تصمیم بگیرد که چه زمانی مدارس تعطیل شوند.

وزیر آموزش و پرورش به برگزاری کلاس‌های جبرانی مدارس در استان‌هایی تعطیلات زیاد بود هم اشاره کرد و گفت: استفاده از روش‌های مجازی برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی مطرح است و بر این اساس گروهی را در این‌باره مأمور کردیم که تا آخر هفته آمادگی خود را برای آموزش مجازی دانش‌آموزان فراهم کنیم و در صورت ادامه تعطیلی از طریق فضای مجازی آموزش‌های غیرحضوری ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما