شناسهٔ خبر: 38466160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اصرار آمریکایی‌ها برای ماندن در عراق

وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو از محمد علوی ، نخست وزیر عراق خواست تا از ارتش آمریكا محافظت كند، حتی اگر پارلمان به اخراج آنها رای داده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو از محمد علوی ، نخست وزیر عراق خواست تا از ارتش آمریكا محافظت كند، حتی اگر پارلمان به اخراج آنها رای داده باشد.

 

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت: پومپئو در طی تماس تلفنی با علوی روز یکشنبه ، بر تعهد عراق برای محافظت از دیپلمات ها ، نیروهای و نیروهای آمریکایی و ائتلاف تأکید کرد.

 

اظهارات وی اولین اظهار نظر اساسی ایالات متحده در مورد انتصاب علوی به عنوان نخست وزیر جدید در اول فوریه است.

 

پارلمان عراق در 5 ژانویه با تصویب قانونی رای به خروج تمام نیروهای آمریکایی از کشور داد. این تصمیم بعد از ترور سردار سلیمانی و ابومهندس صورت گرفت.

 

واشنگتن با عصبانیت از تصمیم پارلمان عراق ، دسترسی عراق به یک حساب بانکی کلیدی مستقر در ایالات متحده را که در آن درآمد نفتی کشور عربی نگهداری می شود ، مسدود کرد.

 

اصرار واشنگتن برای ماندن در عراق در حالی صورت می گیرد که تلاش این کشور برای ضربه زدن به نیروهای حشد شعبی ادامه دارد. نیروهای حشد شعبی نقش مهمی در آزادسازی مناطق تحت کنترل داعش داشتند.

پایان پیام/ 42

نظر شما