شناسهٔ خبر: 38465305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

صدراعظم نوری بیان کرد

ضرورت توجه ویژه به مراکز خاص نظیر گرمخانه‌ها و سامان سرا‌ها

عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه ویژه به مراکز خاص نظیر سامان سرا‌ها و گرم خانه‌ها تاکید کرد و گفت: اقشار خاصی در این مراکز حضور دارند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی در مواجه با بحران‌های مختلف از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: در برهه فعلی ضرورت هماهنگی اقدامات اجرایی بین دستگاه‌های اجرایی دولتی و نهاد‌های عمومی بیش از پیش احساس می‌شود.

نوری گفت: در طی هفته و روز‌های اخیر شیوع ویروس کرونا در تهران و برخی شهر‌های همجوار مشخص و سرعت پراکنش آن رو به افزونی است و به لحاظ مرکزیت مبادلات اقتصادی و اجتماعی شیوع بیماری‌های واگیردار درکلان شهر تهران با تراکم جمعیت شناور آن نیاز به انسجام مدیریتی و پشتیبانی سریعتر میباشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مجموعه‌های تابعه شهرداری تهران، تعدادی مراکز، برخی از وظایف حاکمیتی و دولتی را انجام میدهند که می‌توان به سامان سراها، گرمخانه‌ها، مددسرا‌ها و مراکز نگهداری معتادان متجاهر اشاره کرد.

نوری ادامه داد: به دلیل حضور گروه‌های خاص و دارای بیماری، پشتیبانی جدی و تمهیدات قرنطینه برای اینگونه مراکز ضرورت دارد و انتظار میرود وزارت بهداشت و درمان در این خصوص اقدام و برای سایر بخش‌های عمومی پر ازدحام شهری از قبیل: مترو و شرکت‌های اتوبوسرانی، خدمات پزشکی و امکانات پاکسازی را تأمین نماید تا از انتشار آلودگی تا حد امکان جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: عدم توجه جدی به این مهم، در روز‌های آینده پیامد‌های اسف باری را ایجاد خواهد نمود و همچنین به شهرداری تهران نیز تأکید میگردد تا نسبت به تعطیلی موقت فعالیت‌های پرتردد فرهنگی، اجتماعی غیر ضرور و مراکز ورزشی تحت پوشش خود اقدام و نسبت به پاکسازی مراکز خدماتی، سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر و مکان‌های استقرار و اسکان کارگران فصلی توجه ویژ‌های داشته و اطلاعرسانی لازم را انجام دهند.

نظر شما