شناسهٔ خبر: 38464194 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شهرداري منطقه 20 پيشگام در اجراي طرح کاهش پسماند (کاپ)

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا- شهرداری منطقه بیست تهران به عنوان منطقه پیشگام در اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) از فعالان این طرح در نشستی با حضور محمود میر لوحی عضو شورای اسلامی شهرتهران، صدرالدین علیپور مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، فرهاد افشار شهردار منطقه 20، رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 20، شهرداران نواحی و روسای ادارات خدمات شهری نواحی هفتگانه این منطقه تقدیر به عمل آورد.
به گزارش خبرگزاری آریا از تهران، فرهاد افشار شهردار منطقه 20 در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر رویکرد شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند اجرایی نمودن طرح کاهش پسماند (کاپ) در سطح شهر تهران است، گفت: برنامه ها و اقدامات مرتبط با مدیریت بهینه پسماند از جمله ابلاغ الزامات اجرای طرح کاپ به کلیه واحدهای ستادی و اجرایی، فعالیت های گسترده آموزشی و اطلاع رسانی پسماند با محوریت کاهش تولید، آبگیری و کم حجم سازی پسماند در سطح ادارات، مدارس، سرای محلات، شهرک ها و اماکن مسکونی، راسته های تجاری و محدوده های صنعتی در  منطقه 20 در حال پیگیری و اجرا است.
وی اظهار داشت: یکی از عوامل کلیدی کاهش پسماند، افزایش اطلاعات شهروندان پیرامون اجرای طرح کاپ و ترغیب آنان برای مشارکت در این امر مهم است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست با اشاره به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در راستای طرح کاهش پسماند (کاپ) گفت: استفاده مجدد از کالای بلا استفاده، کاهش پسماند و بازیافت زباله، سه کار کلیدی و اساسی مدیریت پسماند در جهان است که در این راستا طرح کاپ جزیی از رویکرد نوین در شهرداری محسوب می شود.
صدرالدین علیپور با بیان اینکه کاهش پسماند از تولید تا دفع دارای شش مرحله است، اظهار داشت: این مراحل شامل برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر، تغییر در فرم مخازن و نحوه ذخیره سازی پسماند، بهبود وضعیت جمع آور زباله تر و خشک، تحول در انتقال پسماند (پس از جمع آوری)، مدیریت پروژه برای زباله های حجیم و بهبود دفع و بازیافت در مقصد یعنی مرکز آرادکوه است.
در پایان این نشست از کلیه فعالان و همیاران طرح کاپ که در اجرایی نمودن هر چه بهتر این طرح با شهرداری منطقه 20 همکاری داشتند با اهدای تندیس طرح کاپ و هدایا تقدیر شد.
گفتنی است؛ طرح کاهش پسماند (کاپ) به دنبال تغییر در فرم مخازن، تحول در انتقال پسماند، بهبود جمع اوری پسماند خشک و تر، مدیریت پسماند‌های حجیم و بهبود دفع و بازیافت در مقصد است.

نظر شما