شناسهٔ خبر: 38464097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار هواشناسی درباره طغیان رودخانه‌ها در کرمانشاه/ سامانه بارشی فردا از استان خارج می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعال و قدرتمند در سطح استان، اظهار داشت: این سامانه اواخر روز چهارشنبه هفتم اسفندماه از جو استان خارج می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعال و قدرتمند در جو منطقه، اظهار داشت: این سامانه همچنان تا فردا چهارشنبه هفتم اسفندماه جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: این سامانه در بعضی از ساعات، سبب وزش باد و بارندگی شدید و سنگین گاهی اوقات وزش باد شدید رعد و برق و احتمالا رگبار و تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با پیش‌بینی حداکثر بارش تجمعی 120 -100 میلی‌متری این سامانه گفت: شرایط ناپایدار بارندگی در کل استان به ویژه در نیمه شرقی و نیمه جنوبی استان در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر، کرمانشاه، اسلام‌ آبادغرب، دالاهو و گیلان‌غرب و حوالی آن‌ها از شدت بیشتری برخوردار است.

خسروی تصریح کرد: این شرایط سبب آبگرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان‌اب و سیلاب‌های محلی و بالا آمدن آب رودخانه با احتمال نواحی طغیان و اختلال در تردد وسایل نقلیه، به ویژه در نواحی یاد شده خواهد بود.

وی اضافه کرد: بارش‌ها علاوه بر ارتفاعات، به تدریج در نواحی سردسیر استان به خصوص در نواحی شرقی به شکل برف هم دیده خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، زمان پایان فعالیت این سامانه فعال و قوی را اواخر روز چهارشنبه هفتم اسفندماه اعلام کرد و افزود: توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات و مخاطرات احتمالی، دستگاه‌های اجرایی و عموم مردم پاک‌سازی کانال‌ها، آبگذرها و راه‌های خروج آب ساختمان‌ها و دهانه پل‌ها، پرهیز از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و احتیاط در رانندگی، پرهیز از قرارگرفتن در فضاهای باز، مرتفع و مکان‌های مستعد برخورد صاعقه و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/پ/ح

نظر شما