شناسهٔ خبر: 38463188 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ماجرای تبدیل گلزار شهدا به محلی برای مدلینگ‌! +تصاویر

انتشار تصاویری از بی‌حرمتی به مزار شهدا که در سایه بی‌توجهی مسئولان رخ داده، خانواده شهدا و مردم را رنجانده است.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز، چند ساعتی است که یک تصویر در فضای مجازی دست به دست می‌شود و قلب ایرانیان را مکدر می‌کند. در این تصاویر مزار شهید نورخدا موسوی و همرزمانش در لرستان تبدیل به مدلینگ شده است؛ مزاری که روزی یک زوج جوان مراسم عقد خود را آنجا برگزار کردند و حالا بدون نظارت مسئولان تبدیل به محلی برای ترویج ولنگاری فرهنگی شده است!


این تصویر را دختر شهید سید نورخدا موسوی منتشر کرده و در بخشی از توضیحاتش نوشته است:

«بسم رب الشهدا
اینجا مزار باباست...
شهدا باز هم شرمنده ایم
شرمنده ایم که شما هستی تان را فدا کردید، ما از راهتان که هیچ از مزارتان هم محافظت نکردیم
همان مزاری که قرار بود دارالشفای آزادگان باشد امروز فضایی برای مدلینگ ابتذال شده و... شهدا برگردید و برای ما و مسئولین این شهر فاتحه بخوانید چرا که ایمانمان بو می دهد...»


باشگاه خبرنگاران جوان برای پیگیری این موضوع طی تماسی با خانواده این شهید والامقام از کمّ و کیف ماجرا باخبر شد.

همسر شهید نورخدا موسوی در این باره گفت: در آن قطعه شهید مدافع حرم، مدافع وطن و شهدای ترور آرمیده اند؛ چون مزار آقا سید نورخدا هم در همانجاست، قطعه خاصی است و مردم همواره برای زیارت شهدا به اینجا می‌آیند. اما گویا چند روز، گروهی از یک مزون لباس به آن مکان رفته و عکس و فیلم گرفته اند و آن را در پیج خود به اشتراک گذاشته اند!

وی افزود: ناراحتی خانواده شهدا به این خاطر است که اگر آن گلزار سر و سامان داشته باشد، اتفاقات این چنینی در آنجا رخ نمی‌دهد.

این همسر شهید اظهار کرد: در آن گلزار حتی یک شیر آب خوری هم وجود ندارد؛ لوله‌هایی برای آب غیرشرب موجود است  که فقط پنجشنبه‌ها باز می‌شود! مسئولان آرامستان هم اجازه نمی‌دهند که حداقل خودمان برای قبر‌ها سایه بان بزنیم و زیبا سازی در آن صورت گیرد. اگر صبح به آنجا برویم و مراسم تشییع باشد نمی‌ترسیم، اما اگر تنها به این مکان برویم احساس ترس به ما دست می دهد؛ چرا که ناامن است.
وی ادامه داد: به نظرم بنیاد شهید شهدا را فراموش کرده است؛ اینکه از این موضوع می‌گذریم و می‌گوییم اشکال ندارد و ممکن است این افراد نادان بوده باشند، دیدگاه ماست؛ گلزار شهدای لرستان مشکلات زیادی دارد که باید به آن رسیدگی شود.

همسر شهید نورخدا موسوی در پایان اظهار کرد: بعد از اینکه این تصویر در فضای مجازی منتشر شد و جوانان بسیجی و هیئتی استان ماجرا را پیگیری کردند، معاون بنیاد شهید اعلام کرد که خاطیان تحت پیگرد قانونی هستند. چند روز پیش خانمی که مسئول این مزون بود، با انتشار پستی از خانواده شهدا معذرت خواهی کرد اما گویا این مسئله همچنان در دست بررسی است.

گفتنی است شهید نور خدا موسوی از تکاوران نیروی انتظامی و فرمانده یگان تکاوری زاهدان بود که در ۱۷ اسفند سال ۱۳۸۷ هنگام درگیری با گروهک جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی بر اثر اصابت یک گلوله شدیداً مجروح شد. او طی ۱۰ سال بدون هیچ حرکت فیزیکی در کما بود و به او عنوان جانباز ۱۰۰ درصد اطلاق شد؛ تا اینکه در شامگاه ۱۵ آبان سال ۱۳۹۷ به شهادت رسید و آسمانی شد. جهان نيوز

نظر شما