شناسهٔ خبر: 38462312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس اتحادیه اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار تشریح کرد؛

کرونا به بازار میوه و تره‌ بار رسید

رئیس اتحادیه میوه و تره بار گفت: اقلامی مثل سیر خشک، لیمو ترش، زنجبیل به دلیل شیوع ویروس کرونا و طرح برخی توصیه‌ها مبنی بر مصرف این اقلام در پیشگیری از بیماری، تقاضا افزایش یافت اما افزایش قیمت 15هزار تومانی زنجبیل به 90 هزار تومان را تنها می‌توان، سودجویی دانست.

صاحب‌خبر -

«اسدالله کارگر»، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا درباره مقابله با متخلفان در افزایش چند برابری قیمت‌ها گفت: بازرسان ما توانستند جلوی افزایش قیمت 2تن و نیم زنجبیل را در میدان مرکزی عمده فروشی بگیرند و با قیمت عمده فروشی، 40 هزار تومان در سطح میادین میوه و تره‌بار تقسیم کنند.

او افزود: اتحادیه میوه و تره بار برای همه اعضا فراخوان می‌دهد تاحدود 100 تا 120 نفر را در سطح شهر مستقر  کنند و زنجبیل را با سود کم یا بدون سود در سطح شهر، عرضه کنند.

کارگر با اشاره به افزایش قیمت سیر و لیمو ترش خاطرنشان کرد: ما بعد از میدان مرکزی تره‌بار پل فروش بین مصرف کننده و عمده فروش هستیم و اتفاقات قبل از آن را نمی‌توانیم، بر عهده بگیریم.

او با اشاره به اینکه اعضای اتحادیه کالا را از میدان مرکزی تهیه می‌کنند، گفت: هر کالایی که توسط اعضای اتحادیه خریداری می‌شود، با احتساب سود مصوب عرضه می‌شود اما میدان مرکزی و عمده فروشان، نرخ مصوب ندارند بلکه بر اساس عرضه و تقاضا نرخ را تعیین می کنند.

کارگر خاطرنشان کرد: اتحادیه میوه و تره‌بار هفته‌ای دو بار کشف قیمت دارد و بارهای لوکس مثل توت فرنگی در لیست قیمت ما قرار نمی‌گیرد بلکه بر اساس فاکتور و با احتساب سود، قیمت‌گذاری می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تاکید کرد: متاسفانه طبق گزارشات رسیده به ما قیمت سیر بین 35 تا 42 هزار تومان هم به فروش رسیده که اگر بدون فاکتور باشد، تخلف محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه کنترل قیمت توسط اتحادیه در سطح شهر بر خرده فروش‌ها صورت می‌گیرد، گفت: حدود 4 هزار عضو داریم و در برخورد با اعضای متخلف تا حد پلمپ، هم پیش می‌رویم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار نرخ نامه‌ها توسط این اتحادیه دو روز در هفته یعنی یکشنبه و 4شنبه‌ها به روز می‌شود و آخرین نرخ‌نامه مصوب اتحادیه به شرح جدول زیر است:

111

بیشتر بخوانید:

نظر شما