شناسهٔ خبر: 38462279 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ریسک عرضه سیگار قاچاق افزایش یافت

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرای طرح رهگیری سیگارت، ریسک عرضه سیگار قاچاق افزایش و رصد‌پذیر کردن کلیه فرآیندهای تولید تا عرضه فراهم می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: طرح رهگیری سیگارت، براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر بستر سامانه‌های حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا می‌شود و با اجرای این طرح امکان رصد سیگار قاچاق از غیر قاچاق فراهم می‌شود. 

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: با اجرای طرح رهگیری سیگارت، ریسک عرضه سیگار قاچاق افزایش و رصد پذیر کردن کلیه فرآیندهای تولید، حمل و نقل و انبارش سیگار فراهم می‌شود و با ابزار شناسه کالا و رهگیری امکان‌سنجی و اصالت سنجی کالاهای دخانی فراهم می شود و در مجموع امکان رهگیری مالکیتکی و مکانی محقق می‌شود. 

وی در مورد اهداف اجرای طرح رهگیری سیگارت بیان داشت: کلیه فرآیندها در زنجیره شفاف می‌شود و ریسک عرضه کالای قاچاق در حوزه سیگارت افزایش می‌یابد. 

دهقانی نیا بیان داشت: همچنین برای بازرسین و مصرف‌کنندگان این امکان فراهم می‌شود که سیگار قاچاق از غیرقاچاق تشخیص داده شود. 

به گزارش فارس، دیروز سامانه رهگیری سیگارت رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما