شناسهٔ خبر: 38462207 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نکو: برای پیشبرد اهداف کشور نیازمند تعامل مجلس و دولت هستیم

صدف صمیمی

یک فعال سیاسی گفت: نمایندگان آتی نباید اصلا به شعارهایی که علیه دولت می‌دادند در مجلس دامن بزنند. برای پیشبرد اهداف سیاست داخلی و سیاست خارجی نیازمند تعامل مجلس آتی با دولت فعلی هسیم.

صاحب‌خبر -

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث مربوط به سیاست داخلی اکثر کاندیدها و منتخبین دوره یازدهم شعارهایی در خصوص بهبود شرایط اقتصادی و ترمیم بخش‌های صنعتی و کارخانه ها دادند. عموما منتخبین این دوره از مجلس در شعارها به موضوع معیشت مردم پرداختند.

وی ادامه داد: عمده شعارشان هم انتقاداتی به عملکرد مجلس قبل بود. در این راستا مردم انتظارشان این است که آن‌ها دستاوردی نوین در این مجلس نسبت به آنچه نمایندگان اسبق داشتند به دست آورند.

این نماینده سابق مجلس گفت: یکی از اولویت‌های پیش‌رو مجلس آینده توجه به معیشت مردم است. هرچند خیلی سخت به نظر می رسد که در سال های اولیه بتوانند کاری در این حوزه از پیش ببرند، اما انتظار است در جهت کاهش رنج معیشتی خانوارها تصمیمات اجرایی جدیدی بگیرند و برای رشد اقتصادی و کاستن از تورم جاری کاری کنند.

وی ادامه داد: اولویت دوم شاید غفلتی است که دیگران کردند و حالا از سوی نمایندگان منتخب باید به یک وحدت ملی و عبارت دیگر آشتی سیاسی و جناحی منجر شود. اگر مجلس بعدی به اختلافات دامن بزند بیش تر از گذشته برای رشد و توسعه ایران مانع درست می کنند.

نکو گفت: نمایندگان منتخب که بیش‌تر اصولگرا هستند، تلاش کنند از موقعیت خود برای پیشبرد برنامه ها و عملی شدن شعارهایشان استفاده کنند. اگر این اتفاق نیافتد جناح مقابل در موقعیت های مختلف نقطه ضعف هایشان را پررنگ تر نشان می‌دهد.

وی در پایان یادآور شد: نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که نمایندگان آتی نباید اصلا به شعارهایی که علیه دولت می‌دادند در مجلس دامن بزنند. برای پیشبرد اهداف سیاست داخلی و سیاست خارجی نیازمند تعامل مجلس آتی با دولت فعلی هستیم.

انتهای پیام

نظر شما