شناسهٔ خبر: 38462198 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون دادستان تهران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

برخورد با دستگاه‌های کم‌کار در حوزه نگهداری معتادان متجاهر

مهدی مهرانگیز درباره برخورد با دستگاه‌هایی که در حوزه نگهداری معتادان متجاهرِ داری بیماری خاص کم‌کاری می‌کنند، گفت: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی که وظیفه قانونی آن‌ها نگهداری معتادان متجاهرِ دارای بیماران صعب‌العلاج است، کوتاهی کنند، پس از شکایت پلیس با آن‌ها برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

«مهدی مهرانگیز» معاون دادستان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص جمع‌آوری و پاکسازی دره فرح‌زاد از معتادان متجاهر اظهار داشت: با فعالیت‌های صورت گرفته، خوشبختانه قسمت جنوبی دره فرح‌زاد تا آبشار پاکسازی شده است.

وی گفت: با دریافت مجوز‌های لازم در قسمت‌هایی از دره فرح‌زاد نیازمند جاده‌سازی بودیم که این کار صورت گرفته است و در آینده نزدیک با همکاری دستگاه‌های متولی قسمت شمالی دره فرح‌زاد از آبشار به پایین این دره پاکسازی خواهد شد.

معاون دادستان تهران افزود: با ورود پلیس به موضوع جمع‌آوری معتادان متجاهر، هم‌اکنون مشکلی در دره فرح‌زاد نداریم.

مهرانگیز درباره برخورد با دستگاه‌هایی که در حوزه نگهداری معتادان متجاهر داری بیماری خاص کم‌کاری می‌کنند، گفت: اگر دانشگاه‌های علوم پزشکی که وظیفه قانونی آن‌ها نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماران صعب العلاج است، کوتاهی کنند، پس از شکایت پلیس با آن‌ها برخورد خواهد شد.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری و درمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: پذیرش، نگهداری و درمان معتادان متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد صرفاً با دستور قضایی صورت می‌گیرد و در کشور چیزی به‌عنوان کمپ خصوصی خارج از ضوابط دادستانی، پلیس و ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور نداریم.

وی در خصوص زمان نگهداری معتادان متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: طبق ماده ۱۶ قانون اساسی، مدت نگهداری معتادان متجاهر از سه تا شش ماه است.

مهرانگیز ادامه داد: مدت نگهداری معتادان متجاهر اندک است و قوه قضائیه، ستاد مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی درخواست دارند که این مدت در قانون اصلاح شود و یا از دستور حکومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما