شناسهٔ خبر: 38462177 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

تهدید مقتدی صدر به احیای دوباره جیش المهدی

ابنا

رهبر جریان صدر عراق گفت: اگر برخی از رهبران تندروی سنی به دنبال بازگرداندن سناریوی خودروهای بمب گذاری شده هستند، ما نیز می توانیم خیلی از چیزها را برگردانیم. جیش المهدی منحل نشده بلکه فعالیت آن متوقف شده است و من به بازگرداندن آن فکر می کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مقتدی صدر رهبر جریان صدر تاکید کرد که اجازه نخواهد داد هیچ گروه و جناح سیاسی اقدام به تقسیم عراق کند.

مقتدی صدر در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که امیدوارم کردها و اهل تسنن از کابینه حمایت و برای تشکیل دولتی به دور از سهمیه بندی‌ها همکاری کنند.

رهبر جریان صدر عراق افزود که از "برهم صالح" رییس جمهوری حمایت می‌کنم زیرا وی کسی است که "محمد توفیق علاوی" را برای نخست وزیری معرفی کرد.

مقتدی صدر اظهار کرد که من با علاوی موافقت نکردم، اما سکوت کردم و این رییس جمهوری بود که او را معرفی و مامور تشکیل دولت کرد.

رهبر جریان صدر ادامه داد که رییس جمهوری مراقب تظاهرکنندگان است و هر کس که شایسته باشد به او ادای احترام می‌کنیم و هر کس از صلح منحرف شود، چندین بار به او هشدار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دشمن کردها نیست اما سیاستمداران آنها برای کسب سهمیه در دولت جدید تلاش می‌کنند، خطاب به "مسعود بارزانی" گفت که او نباید با آمریکایی‌ها همنوایی و همکاری کند زیرا آنها به وی کمک نمی‌کنند.

این روحانی شیعه عراق توضیح داد که خودم را ناظر و حامی انقلابیون و پدر آنان به حساب می‌آورم و همه مسایل و چالش‌ها با آنان حل خواهد شد.

وی تاکید کرد که آنچه در میدان الوثبه (در بغداد) انجام شد، مرا به شدت آزرد و اگر تکرار شود، دشمنی خودم را با انقلابیون اعلام خواهم کرد، متعهد می‌شوم چه انقلاب پیروز شود یا نشود، چهره قاتلان معترضان در میدان الصدرین نجف را برملا کنم.

صدر با بیان اینکه هیچ دولتی در عراق از سال 2003 میلادی بدون مداخله وی شکل نگرفته است، گفت: انتخابات زودهنگام اقدامی واجب برای نخست وزیر است و باید تا پایان سال جاری میلادی برگزار شود.

رهبر جریان صدر گفت که در انتخابات آتی مداخله نمی‌کنم و از نامزدی هیچ ائتلاف سیاسی حمایت نخواهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر برخی از رهبران تندروی سنی به دنبال بازگرداندن سناریوی خودروهای بمب گذاری شده هستند، ما نیز می توانیم خیلی از چیزها را برگردانیم. جیش المهدی منحل نشده بلکه فعالیت آن متوقف شده است و من به بازگرداندن آن فکر می کنم.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما